یک هفته پس از آن‌که اعلام شد هکرهای چینی به برخی از اطلاعات غیرمحرمانه آمریکا دسترسی پیدا کرده‌اند، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی تازه از یک حمله سایبری دیگر خبر داد که این بار اطلاعات محرمانه را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۰۷۵۶۵

بنا به اعلام این روزنامه، شبکه مدیریت پرسنال آمریکا که حاوی اطلاعات امنیتی و محرمانه از میلیون‌ها کارمند و پیمانکار دولتی است، مورد حمله قرار گرفته ‌است. شبکه‌ای که بنا به گفته مقامات آمریکایی مورد حمله سایبری قرار گرفته، موسوم به «الگوی استاندارد 86» است. در این شبکه نام و شماره تلفن تمام کارمندان دولتی و وابستگان آنها، سفرهای خارجی‌شان و سوءسابقه کیفری درج شده است. بنابر این گزارش، اطلاعات بیش از 2.9 میلیون نفر مورد حمله قرار گرفته است. در این میان برخی از مقامات امنیتی عقیده دارند پی بردن به دومین حمله طی یک هفته موضوع چندان عجیبی نیست. در همین راستا، یکی از مقامات امنیتی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این موضوع مثل سرطان است. وقتی شروع به درمان آن می‌کنید، متوجه می‌شوید به دیگر بخش‌های بدن نیز سرایت کرده است.

در این میان برخی گزارش‌ها می‌گوید ممکن است تعدادی از اعضای سازمان سیا یا آژانس امنیت ملی نیز هدف این حمله قرار گرفته باشند، زیرا تعدادی از اعضای این دو سازمان اطلاعاتی پیشتر سوابق خود را در سامانه «الگوی استاندارد 86» ثبت کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها