مردی که متهم است در اقدامی جنون‌آمیز زن ایرانی را در آلمان شکنجه کرده، برای دومین‌بار مقابل پنج قاضی جنایی تهران قرار گرفت. پزشکی قانونی با توجه به حاضر نشدن شاکی در تهران برای بررسی آسیب‌های وارده شده به او، موضوع قصاص را منتفی دانسته است.
کد خبر: ۸۰۶۵۴۷
شکنجه در برلین محاکمه در تهران

به گزارش جام‌جم، 9 آبان 91 رسانه‌های آلمان اقدام به انعکاس گسترده خبر شکنجه زن ایرانی در محله شونه‏برگ برلین کردند. روزنامه بیلد در این باره نوشت این زن به احتمال زیاد از سوی دوست سابق خود بشدت مجروح شده و هویت او بنفشه 26 ساله است.

در ادامه پلیس برلین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته ویژه قتل پلیس جنایی مسئول رسیدگی به جرایم قتل و دادستانی برلین امیدوارند تا از طریق انتشار عکس مظنون اطلاعاتی درباره محل اقامت او کسب کنند.

پلیس برلین در ادامه بیانیه خود هویت متهم را امید و تابعیت او را هلندی و اصلیتش را ایرانی ـ عراقی عنوان کرد. در این اطلاعیه تصریح شده شخص مظنون از طریق صفحات اینترنتی با زنان ایرانی تبار تماس برقرار می‌کند و به احتمال قوی درصدد برقراری تماس دوباره با زنان دیگری است.

پس از بهبود نسبی حال بنفشه، ماموران به تحقیق از او پرداختند که زن جوان گفت: بعد از جدا شدن از شوهرم همراه دخترم به آلمان آمدم تا در اینجا زندگی کنم. مدتی بعد از طریق شبکه‌های اجتماعی با مردی به نام امید آشنا شدم و با یکدیگر قصد ازدواج داشتیم تا این‌که روز حادثه او سراغم آمد. امید اول دخترم را به یکی از اتاق‌ها برد و در ادامه سراغ من آمد و با چاقویی که در دستش بود چند ضربه به من زد و نوک انگشتان و بینی‌ام را برید و مرا در همان وضع رها کرد و گریخت.

ردیابی‌های پلیسی نشان داد، مرد جنایتکار به سمت ایران در حرکت است و پس از ارتکاب جرم، آلمان را از طریق هواپیما به مقصد ترکیه ترک کرده و سپس از طریق مرز زمینی وارد ایران شده است.

ماموران در ادامه متوجه شدند که این مرد بعد از ورود به ارومیه، راهی تهران شده است. به این ترتیب در مسیر حرکت او کمین و وی را دستگیر کردند.این مرد در بازجویی‌های مقدماتی اتهامش را پذیرفت و شکنجه کردن بنفشه را برعهده گرفت و گفت چون می‌خواست او را کنترل کند، دست به چنین کاری زده است.

به این ترتیب پرونده اتهامی وی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. چندی قبل جلسه محاکمه متهم شعبه 113 دادگاه کیفری برگزار شد که در ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و اتهام امید را شروع به قتل، ضرب و جرح منجر به نقص عضو و مخفی کردن دختر بنفشه اعلام کرد و خواستار مجازات وی شد. در ادامه وکیل بنفشه در غیاب او که در آلمان به سر می‌برد در جایگاه ایستاد و خواستار مجازات متهم شد.

در ادامه به دستور رئیس دادگاه جلسه محاکمه به‌صورت غیرعلنی ادامه یافت تا به اتهامات امید پشت درهای بسته رسیدگی شود. براساس این گزارش در پایان این نشست قضات دادگاه تحقیقات انجام شده در این‌باره را ناقص تشخیص دادند و قرار شد پرونده برای رفع این نواقص دوباره به دادسرا فرستاده شود.

در دستور دادگاه آمده بود، پزشکی قانونی مشخص کند آیا امکان قصاص اعضای صدمه دیده بنفشه وجود دارد یا نه؟

متخصصان پزشکی قانونی هم اعلام کردند، تا زمانی که شاکی به ایران بازنگردد، امکان اظهارنظر وجود ندارد.

صبح دیروز دومین جلسه محاکمه برگزار شد که بنفشه با توجه به این‌که تحت درمان و حمایت دولت آلمان برای مداواست، نتوانست به ایران بازگردد . از سوی دیگر وکیل او اختیاری برای درخواست دیه از سوی بنفشه نداشت. به همین خاطر قرار شد جلسه دادگاه روز دیگری برگزار شود تا زن جوان درخواست خود برای دریافت دیه را از طریق سفارت به دادگاه ارسال کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیوای بلخی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
اینهاباعث میشن اسم پرآوازه ایران رابه زمین بزنندتوآلمان .فرهنگ ایرانی خیلی غنی وپرباره

نیازمندی ها