هیوندای پس از چندین ماه انتظار سرانجام اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت شاسی بلند نام آشنای سانتافه با چهره‌ای بهبود یافته و پیشرانه‌هایی جدید و متنوع کرد.
کد خبر: ۸۰۵۵۵۹
سانتافه فیس لیفت شد + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، نسخه فیس لیفت سانتافه به سیستم‌های ایمنی جدیدی به صورت استاندارد مجهز شده که قبلا از آن‌ها در این شاسی بلند هیوندای خبری نبود و آن‌ها هم سیستم‌هایی نظیر سیستم ایمنی خودکار بزرگراه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل هوشمند و پیشرفته‌تر و در آخر هم سیستم تشخیص و هشدار نقاط کور در جاده هستند که بر روی این محصول به خدمت گرفته شده‌اند.

از مزایای فیس لیفت شدن این خودرو در طراحی ظاهری می‌توان گفت که در قسمت جلویی اتومبیل جلوپنجره‌ای جدید با ستون‌های افقی کمتر ولی قطورتر استفاده شده و چراغ‌های اصلی پیشانی هم با حفظ قاب اصلی خود، به چراغ‌های مخصوص روز و لامپ‌های روشنایی و سکن LED مجهز شده و طراحی اجزا داخلی آن هم تغییر کرده و بهتر از قبل شده است.

مجموعه سپر هم به طور کلی عوض شده است و در قسمت میانی آن ورودی جدید قالب گیری شده و مه شکن‌های اطراف آن هم با قابی جدید و شکل و شمایلی جدید سر جای خود نصب شده‌اند.

فرم شاسی هم در نیم تنه عقب بروزرسانی شده و پنجره درها بزرگ‌تر از قبل در نظر گرفته شده‌اند، ولی در عوض شیشه انتهایی پشت پنجره درب عقب، کوچک‌تر از قبل طراحی شده است.

در عقب اتومبیل هم به تابعیت از سیاست‌های هیوندای تغییرات زیادی را تجربه کرده که در این قسمت اسپویلر جدید با خروجی‌های کنار هم قرار گرفته در زیر سپر را مشاهده می‌کنید که اگر اگزوزهای آن مثل نسخه اصلی در دو طرف سپر و با شکل قبلی خود قرار می‌گرفتند، نمای عقبی این اتومبیل بیش از پیش جذاب می‌شد، ولی طراحان خواسته‌اند که طراحی جدیدی را ارائه کرده باشند. با نگاهی اجمالی به طراحی داخل کابین هم متوجه خواهید شد که این بخش دست نخورده باقی مانده است.

در محدوده قدرتی این شاسی بلند آسیایی هم یک پیشرانه جدید دیزلی 2 لیتری دیزلی e-VGT و یک موتور 2.2 لیتری دیزلی e-VGT به خدمت گرفته خواهند شد که موتور 2 لیتری دیزلی با حجم دقیق 1995 سی سی و تنها با مصرف سوخت 13.8 لیتری سوخت در شهر و 7.2 لیتری در بزرگراه، حداکثر 183 اسب بخار قدرت و 402 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

پیشرانه 2199 سی سی دوم هم در دور موتور 1750 الی 2750 دور بر دقیقه حداکثر 199 اسب بخار قدرت و نهایتا 441 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که در قبال تولید چنین قدرتی، پیشرانه اصلی خودرو در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده شهری حدودا 13.5 لیتر و در هر صد کیلومتر رانندگی در بزرگراه هم حدود 7.4 لیتر سوخت را مصرف می‌کند که هر دو با یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته عرضه می‌شوند.

علاوه بر این‌ها و از پیش تعیین شده هم موتورهای 2.4 لیتری GDI، 2 لیتری شش سیلندر V شکل توربو و یک موتور 3.3 لیتری هستند که بر روی این اتومبیل و در کنار دو پیشرانه دیزلی جدید به درخواست مشتری نصب می‌شوند. در خصوص نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه هم هیوندای اعلام کرده که در ماه اول سال آینده میلادی این محصول را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.(خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها