علی شمخانی تحولات منطقه و گفت‌وگوهای هسته‌ای را تجزیه و تحلیل کرد

صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با بیان این‌که ایران به میانجیگری و اعلام سازمان ملل در رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن اعتماد کرد، گفت: اما اگر مشخص شود این کمک‌ها تحت شرایط محاصره و ادامه بمباران‌ها به دست نیازمندان و مجروحان نخواهد رسید، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۱۷۳۹

به گزارش «نسیم»، او عصر دیروز با شرکت در مراسم بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، بحران یمن را آزمونی دشوار برای سازمان ملل، کشورهای همسایه و نهادهای بین‌المللی دانست واظهار کرد: تاریخ درمورد نهادهای بین‌المللی و کشورهایی که با سکوت یا همراهی با متجاوزان موجب کشتار بیشتر مردم بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌های یک کشور مستقل شده‌اند قضاوتی تلخ خواهد کرد. وی سرنوشت گروه‌های تکفیری و تروریستی و متجاوزان منطقه‌ای را با فرجام صدام و بعثیون جنایتکار قابل تطبیق عنوان و اظهار کرد: صدام و حامیانش که مفتضحانه از خرمشهر بیرون رانده شدند، امروز نه‌تنها در عراق نیستند بلکه از صحنه روزگار نیز محو شدند. وی افزود؛ شناخت درست فرصت‌ها و آسیب‌پذیری‌ها و باقی ماندن زیر پرچم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه و لنگرگاهی برای ثبات و امنیت حتی برای دیگر کشورها شده است. شمخانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تحولات منطقه و نقش نظام سلطه در ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشورهای مستقل تصریح کرد: هر زمان که نیروهای مردمی و ارتش عراق شروع به پیشروی در برابر داعش می‌کنند، دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی غرب مشغول فضاسازی علیه آنها می‌شوند.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با تأکید بر اراده ایران برای ادامه مذاکرات با حفظ خطوط قرمز، پذیرش هرگونه زیاده خواهی و زورگویی را رد کرد. وی گفت؛ همکاری‌های ایران با آژانس مطابق با فرآیندهای معمول و صرفا در زمینه تاسیسات هسته‌ای خواهد بود و هیچ فرآیندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها