مسئول آثار باستانی سوریه از اشغال موزه شهر تاریخی تدمر بدست تروریست های داعش خبر داد و نگرانیها را در سراسر جهان افزایش داد که آنها آثار باستانی با قدمت دو هزار ساله را واقع در جنوب این شهر تخریب خواهند کرد.
کد خبر: ۸۰۰۹۱۱
آثار باستانی 2 هزار ساله تدمر  زیر چکمه تروریست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس از دمشق، مامون عبدالکریم، رئیس اداره موزه ها و آثار باستانی در دمشق، گفت : ستیزه جویان داعش وارد این موزه در مرکز شهر شدند، درها را قفل کردند و نگهبانان خود را در این مکان مستقر کردند.

داعش روز چهارشنبه تدمر در استان حمص در مرکز سوریه را تصرف کرد و نگرانیها را در سراسر جهان افزایش داد که آنها آثار باستانی با قدمت دو هزار ساله را واقع در جنوب این شهر تخریب خواهند کرد.

کارشناسان گمان دارند که این گروه، این آثار را غارت خواهد کرد و آنها را در بازار سیاه خواهد فروخت.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری اعلام کرد : ارتش و نیروهای مقاومت به طور کامل بر منطقه تله صدر در بستان جنوبی مشرف بر جرود فلیطه و الجراجیر تسلط پیدا کردند.

ارتش سوریه با تثبیت کنترل خود بر این تپه‌ها تحرکات افراد مسلح را زیر نظر دارد و امنیت اتوبان دمشق به سویداء را تأمین کرده است.

ارتش سوریه قدرت خود را در این نقاط حفظ کرده است و به صورت مداوم به کاروان ها و خودروهای حامل تجهیزات حمله می کند.

تحرکات افراد مسلح زیر برد یگانهای توپخانه ارتش سوریه مستقر در بلندیها قرار دارد.

ادامه کنترل نظامی ارتش سوریه بر گذرگاه های مهم افراد مسلح بسیار مهم است تا حلقه های تماس بین آنها را هدف قرار دهد که باعث تشدید محاصره گروههای مسلح و جلوگیری از گسترش نفوذ آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها