دنیای فناوری و رایانه مانند رشته‌های ورزشی مسابقاتی دارد، اما قرار نیست با برپایی مسابقه کسی سرگرم شود، بلکه هدف بالا بردن دانش علمی و توان فنی افراد مشغول در این حوزه است.
کد خبر: ۷۹۷۵۷۶
بیانی متفاوت از دنیای برنامه‌نویسی

«بیان»، یکی از مسابقات برنامه‌نویسی است که در ایران برگزار می‌شود و یازدهم اردیبهشت دور سوم آن نیز پس از گذشت چند ماه به پایان رسید. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان پس از یافتن راه‌حل مساله، ورودی مخصوص به خود را از سایت مسابقه دانلود کرده و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند. با این روش شرکت‌کنندگان می‌توانند از هر زبان برنامه‌نویسی برای پاسخ به مسائل استفاده کنند. کافی است راه‌حل ارائه شده، پاسخ درست را نتیجه دهد. در بیان برخلاف روند متداول چنین رویدادهایی در دنیا، مسابقه فقط برای نخبگان نیست و افراد تازه‌کار نیز در آن حضور دارند که باعث ترویج برنامه‌نویسی می‌شود.

در دور سوم این مسابقه، برنامه‌نویسانی از 103 کشور به تعداد 10 هزار و 266 شرکت‌کننده حضور داشتند که در مجموع 5839 نفر خارجی و 4427 نفر ایرانی بودند. کیفیت بالای برگزاری مسابقه بیان نه‌تنها باعث بالارفتن مهارت برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای شده بلکه ویترین خوبی برای شرکت‌های ICT خصوصی داخلی است تا افراد با مهارت را پیدا کنند. گفتنی است ژاپن، روسیه، چین، اوکراین، لهستان، بلاروس، کانادا، ارمنستان، برزیل و ایران جزو 10 کشور برتر سومین دوره مسابقات بودند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها