«نیمفه‌آس» شاهکار کلود مونه از نقاشی‌های مجموعه نیلوفرهای آبی، در حراجی ساتبیز در نیویورک به قیمت بی سابقه ۵۴ میلیون دلار به فروش رفت.
کد خبر: ۷۹۶۶۰۵
54 میلیون دلار برای نیلوفرهای آبی کلود مونه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،این تابلو یکی از آثار اصلی فروش هنر امپرسیونیسم و مدرن حراجی ساتبیز بود که پنج مه (15 اردیبهشت) برگزار شد.

کلود مونه از پایه‌گذاران سبک امپرسیونیسم است.

این تابلو کلود مونه که سال 1905 کشیده شد، از سال 1955 در مجموعه‌ای شخصی بود و به مدت نزدیک به 70 سال در معرض دید عموم قرار داده نشده بود.

ساتبیز اعلام کرد مالک جدید این تابلو یک مجموعه‌دار خصوصی آمریکایی است که 54 میلیون و 10 هزار دلار برای خرید آن پرداخت کرد.

این تابلو پیش از فروش بین 30 تا 45 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده بود.

در مجموع شش اثر کلود مونه در این حراجی به فروش گذاشته شده بودند که پنج اثر مالکان جدید پیدا کردند. کل مبلغ فروش این تابلوها به 115 میلیون و 378 هزار دلار که بیشتر از انتظارات ساتبیز بود.

گران‌ترین اثری که در این حراجی به فروش رفت منظره‌ای از ون گوک «allée Des Alyscamps » بود که قبرستانی رومی را در ارل Arles فرانسه به تصویر می کشد. این تابلو 66 میلیون و 230 هزار دلار به فروش رفت که بالاترین رقم فروش یک اثر نقاشی در این حراجی از سال 1998 است. ون گوگ این تابلو را سال 1888 کشیده بود.

به گفته ساتبیز، این اثر را یک مجموعه‌دار خصوصی آسیایی خریداری کرد.

مبلغ کامل آثاری که در این حراجی به فروش رفت بالغ بر 368 میلیون و 300 هزار دلار بود.

خریداران تابلویی از پابلو پیکاسو را بیش از 29 میلیون دلار قیمت‌ گذاشتند که بسیار بالاتر از قیمت‌ اولیه بود.

پیش از فروش، کارشناسان این اثر را که پیکاسو آن را سال 1948 کشیده بود، بین 12 تا 18 میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده بودند.

گران‌ترین مجسمه‌ای که در این حراجی به فروش رفت مجسمه «ونیتین 6» متعلق به هنرمند سوییسی آلبرتو جیاکومتی بود. قیمت این مجسمه برنزی 131.5 سانتی‌متری به 16 میلیون و 154 هزار دلار رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها