سرانجام سازمان ملل واکنش نشان داد

عربستان ناقض قوانین بین‌المللی!

پس از گذشت بیش از 40 روز از حملات و تجاوز آل سعود به مردم یمن و کشتار بی رحمانه مردم این کشور به دست ارتش سعودی رفته رفته سازمان ملل مجبور به اتخاذ مواضعی علیه اقدامات آل سعود می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۴۱۶
عربستان ناقض قوانین بین‌المللی!

به گزارش جام جم آنلاین اکنون افکار عمومی جهان هم به خاطر اقدامات جنایتکارانه آل سعود واکنش نشان داده و در شهرها و کشورهای گوناگون دست به تظاهرات علیه حملات آل سعود به یمن می‌زنند.

اقدامات رژیم آل سعود که به واقع جنایت جنگی است، همانند قداماتی است که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد و آن‌ها را به شهادت می‌رساند.

مقاومت و ایستادگی سرافرازانه مردم یمن اکنون خاندان آل سعود را به ستوه آورده است و حملات خود را هر چه بیشتر بر روی مراکز غیر نظامی متمرکز کرده است.

هر چند سازمان‌های بین‌المللی تاکنون واکنش در خور توجهی علیه جنایات آل سعود از خود نشان نداده‌اند اما سرانجام از سوی نماینده سازمان ملل تنها اعلام شد که «حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به شهر صعده در یمن، نقض قوانین بین المللی است.»

یوهانس وان در کلوو در بیانیه‌ای اعلام کرد علیرغم درخواست های قبلی از شهروندان برای خروج از شهر صنعا، حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به شهر صعده برخلاف قوانین بین المللی است.

در بیانیه وی آمده است: بمباران بدون اعتنا به مناطق پرجمعیت، با یا بدون اطلاع قبلی نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

تاکنون در حملات هوایی ارتش سعودی هزاران نفر شهید و مجروح شده‌اند. شرایط درمان مجروحان هم اسف بار است و با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی روبرو هستند.

همچنین مردم این کشور با کمبود شدید مواد غذایی روبرو شده‌اند اما رژیم آل سعود از ورود کمک‌های انسان دوستانه جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
این همه از مردم یمن قتل عام نشده هنوز حقوق بشر غرب بیدار شده خداوند خودش انتقام مردم بیگناه را از ال سعود خواهد گرفت مثل صدام

نیازمندی ها