تعداد زیادی از تولیدکننده‌های طراز اول، وقت و سرمایه خود را روی تولید تلویزیون‌های صفحه خمیده متمرکز کرده‌اند و به نظر می‌‌رسد بزودی مجبوریم یکی از آنها را بخریم.
کد خبر: ۷۹۳۱۵۳
نکاتی درباره خرید تلویزیون‌های منحنی شکل

در حال حاضر آنها قیمت زیادی دارند و نمی‌توان خیلی نزدیک‌شان شد. اما در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خرید تلویزیون صفحه خمیده به صرفه است؟ آیا این دسته از تلویزیون‌ها همان‌قدر که در تبلیغات گفته می‌شود، محصولاتی عالی و بدون نقص هستند؟ لذا به نظر می‌رسد باید قبل از خرید به این نکات توجه خاصی داشته باشید:

1 ـ داستان تلویزیون‌ها و نمایشگرهای خمیده تازه شروع شده است. سوال اصلی بسیاری از دوستداران دنیای تلویزیون و نمایشگر این است که آیا مشکلی در مورد پنل‌های مسطح وجود داشته که حالا پنل‌های خمیده معرفی شده‌اند؟ برای جواب دادن به این سوال باید به عقب برگردیم. وقتی تلویزیون‌های CRT با حجم زیاد و وزن بالای خود متداول بود، این پنل‌ها در ابتدا سطحی خمیده داشتند. بنابراین تلویزیون با پنل غیرمسطح موضوع تازه‌ای نیست. آنچه جدید است، پنل مقعر است؛ چرا که تلویزیون‌های CRT سطحی محدب داشتند و اشکالات زیادی متوجه‌شان بود.

2 ـ توضیحات مبهمی در مورد مزیت و برتری نمایشگرهای خمیده نسبت به نمایشگرهای تخت وجود دارد. هم ال‌جی و هم سامسونگ به عنوان دو پیشتاز در این عرصه این گونه توضیح می‌دهند که کیفیت نمایش سه‌بعدی را بهتر کرده و بیننده را بیش از پیش در تصویر غرق می‌کند. افزایش زاویه دید، کاهش اعوجاج تصویر، بازتاب کمتر و افزایش نسبت کنتراست هم از دیگر نکاتی است که گاهی در توضیح نمایشگرهای خمیده ذکر می‌شود. اما ال‌جی و سامسونگ هر دو به این مساله اشاره کرده‌اند که تصاویر در تلویزیون منحنی شکل عملا بیشتر از اندازه واقعی دیده می‌شوند.

3 ـ هر چه نمایشگر بزرگ‌تر بوده و شخص در فاصله کمتری نشسته باشد، بخش بیشتری از زاویه دید چشمان وی با تصویر تلویزیون پر می‌شود. با استفاده از یک تلویزیون 55 اینچی نمی‌توان لذت زیادی از تماشای تصویر فراگیر برد، بخصوص اگر فاصله شما با تلویزیون بدرستی انتخاب نشده باشد. مثلا برای دستیابی به پوشش 40 درصدی زاویه دید، اگر تلویزیون شما 55 اینچی باشد باید در فاصله 1.7 متری آن بنشینید. در این راستا نکته جالب و مهم در مورد تماشای تلویزیون در صفحات خمیده این است که معمولا چند نفر به صورت همزمان روبه‌روی تلویزیون می‌نشینند. در این صورت همه افراد در نقطه بهینه برای تماشا قرار نمی‌گیرند و تنها یک نفر می‌تواند در بهترین موقعیت نشسته و از تلویزیون استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها