رئیس محیط‌زیست شهرستان بویراحمد از نجات صد هزار قطعه ماهی به دام افتاده در رود بشار یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۲۲۷

کامبیز حسین‌پور در تشریح این خبر گفت: عصر روز چهارشنبه گذشته با اعلام یک گزارش مبنی بر به دام افتادن هزاران قطعه ماهی کوچک و بزرگ در رود بشار در نزدیکی پارک ساحلی یاسوج سریعا به محل اعزام و متوجه شدیم که این ماهی‌ها در یک شبکه آبیاری کشاورزی که از رود بشار منشعب شده و آب کشاورزی اراضی روستاهای اکبرآباد و کرد لاغری را تامین می‌کند، گرفتار شده‌اند.وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد انسداد محل ورود آب به این جوی کشاورزی موجب به دام افتادن این تعداد ماهی در مسیر شده بود، افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن یک بیل میکانیکی به محل آورده شد و تا ساعت ۱۰ شب به بازگشایی مسیر آب اقدام کردیم.

رئیس محیط‌زیست شهرستان بویراحمد با بیان این‌که در این حادثه پنج تا ده هزار قطعه ماهی به دلیل کمبود اکسیژن آب تلف شدند، اما بقیه ماهی‌ها نجات یافتند، درباره مقصران این حادثه گفت: هنوز به‌طور کامل مشخص نیست و ممکن است کشاورزان منطقه دست به این اقدام زده باشند، اما محیط‌زیست استان در حال بررسی و پیگیری موضوع است.حسین‌پور یادآور شد: در زمستان گذشته هم به علت فعالیت غیرقانونی واحدهای تولید شن و ماسه و برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه بشار، هزاران ماهی در بخشی از این رودخانه به دام افتادند و ۲۰ هزار قطعه ماهی تلف شدند./ مهر

برداشت گران‌ترین قارچ دنیا در مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر از برداشت قارچ «دنبلان» به‌عنوان گران‌ترین قارچ دنیا از دشت‌ها و اراضی این شهرستان خبر داد.

احمد شهریار با بیان این‌که قارچ دنبلان یک نوع قارچ کمیاب است که در عمق ۳۰ سانتی‌متری خاک و در مجاورت ریشه گیاهان رشد می‌کند، افزود: رویش قارچ دنبالان به صورت وحشی بوده و همه ساله در بخش‌های مختلفی از شهرستان مشگین شهر به‌دلیل شرایط مطبوع آب و هوایی رشد می‌کند.به گفته وی تولید نزدیک به ۲۰۰ تن از این محصول پیش‌بینی شده است که توسط مردم محلی و برخی کشاورزان جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شود.

شهریار با بیان این‌که این قارچ به الماس آشپزخانه شهرت و کاربرد خوراکی دارد و حتی در تهیه دارو نیز از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: اکنون بخشی از قارچ تولیدی در شهرستان به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود و کشورهای اروپایی نیز استقبال زیادی از آن می‌کنند. ‌‌/‌‌ مهر

2000 روستای جدید در طرح هادی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون طرح هادی در 12 هزار روستای کشور اجرا شده و در 2000 روستای دیگر در حال اجراست.

علیرضا تابش در حاشیه افتتاح طرح هادی روستای فدرد تربت‌حیدریه افزود: از مجموع 34 هزار روستای بالای
20 خانوار کشور، طرح هادی 32 هزار روستا تهیه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح برای 2000 روستای دیگر نیز تهیه و تصویب خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، امیدواریم تا پایان امسال طرح هادی یکهزار روستای بالای 20 خانوار کشور اجرا شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر اجرای طرح هادی در روستاها از طریق تبصره‌های ملی و استانی هستند.

تابش گفت: اجرای طرح هادی در خراسان رضوی به دلیل دارا بودن روستاهای زیاد و بزرگ از میانگین کشوری کمتر است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر ملی و استانی شاهد شکوفایی این طرح در روستاهای این استان باشیم./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها