جام جم سرا- همسرم یعنی تلویزیون، کنترل، زل زدن به تمام سریال‌های شبانگاهی، تلفن، مادرش و دوره کردن تمام اتفاقات فامیل. نمی‌خواهم بی‌انصاف باشم. به غذا و تمیزی خانه هم رسیدگی می‌کند، اما این بی‌برنامگی و دور باطلی که در زندگی انتخاب کرده است، مرا ناراحت می‌کند.
کد خبر: ۷۸۶۸۵۸
از این بی‌برنامگی، از این دور باطل زندگیمان، خسته شده‌ام

گاهی دوست دارم درباره موضوعات مهم با او حرف بزنم، اما دنیایش به من اجازه نمی‌دهد. ما یک سال است ازدواج کرده‌ایم. او کارشناس حسابداری است، اما نه علاقه‌ای به ادامه تحصیل دارد و نه اشتغال را می‌پسندد. صبح‌ها تا دیر وقت می‌خوابد و احساس می‌کنم در حال افسرده شدن است. من دوست دارم یک همسر فعال و توانا داشته باشم، اما...


پاسخ مشاور: سال اول ازدواج برای خیلی از خانم‌ها با نوعی سردرگمی همراه است. از دختر خانه تبدیل به زن خانه شدن و انجام وظایف زنانه، در روزهای اول چندان آسان نیست. البته وقتی زمان لازم را صرف کنند، می‌توانند خود را در موقعیت جدید شناسایی کرده و بین وظایف زنانه و همین طور رشد و زندگی شخصی‌شان تعادل برقرار کنند. شما یک سال است ازدواج کرده‌اید و هنوز برای این اتفاق دیر نشده است، اما نقش خودتان را در تغییر منش همسرتان دست‌کم نگیرید.


این که ایشان علاقه به اشتغال یا ادامه تحصیل ندارند، در همان جلسات آشنایی و قبل از ازدواج مشخص شده بود و اگر برایتان مهم بود که همسرشما شاغل باشد باید به خواستگاری خانم شاغل می‌رفتید یا همان زمان این شرط را مطرح می‌کردید. البته هر کسی می‌تواند تغییر نظر بدهد و این قانون، شما و همسرتان را شامل می‌شود ولی بعد از ازدواج تغییر نظر باید آرام آرام و با همراهی همسر باشد. نمی‌شود شما به خواستگاری کسی بروید که می‌خواهد خانه‌دار باشد و ظرف چند ماه از این‌ که همسرتان فعالیت اجتماعی ندارد، ناراضی باشید، اما این ‌که یک زن بتواند در عین خانه‌داری خود را به روز نگه دارد و زندگی‌اش بی‌برنامه نباشد، چیزی است که نه‌تنها شما، بلکه همه مردان از همسر خود توقع دارند. یک بانوی فعال، توانا، با برنامه‌ریزی و سرحال می‌تواند یک زندگی را متحول کند، اما اکنون شما چگونه می‌توانید همسرتان را از مقابل تلویزیون و پای تلفن، به کارهای مهم‌تر بکشانید؟ خیلی ساده است. به او پیشنهادهایی بدهید که فکر می‌کنید دوست دارد، مثلا اگر همسرتان ورزش خاصی را می‌پسندد، به یادگیری زبان علاقه‌مند است یا هنری را دوست دارد با او همراهی کرده و کمکش کنید تا در آن جهت گام بردارد.
روزهای جوانی ارزشمندتر از آن است که بخواهد به بطالت و تغییر کانال‌های تلویزیون بگذرد. با همسرتان در این خصوص صحبت کنید. از علایق او باخبر شوید و بخواهید در مورد آینده‌اش فکر کند. به او قول بدهید اگر مسیری را انتخاب کند برای رسیدن به هدفش، هر کمکی بتوانید انجام می‌دهید. انگیزه تغییر را با حرف‌هایتان در او ایجاد کنید. او می‌تواند یک زن خانه‌دار اما با اطلاعات کامل و به روز باشد. شاد و سرحال بوده و فضای خانه را برای هر دویتان دلچسب کند. کمی صبور باشید و به او برای پیدا کردن مسیر آینده‌اش کمک کنید. (ندا داوودی / چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها