رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از ثبت جهانی فرش همدان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)‌ خبر داد.
کد خبر: ۷۸۵۴۴۳
فرش همدان ثبت جهانی شد

به گزارش تسنیم، با پیگیریهای مدیران و فعالان حوزه هنرصنعت فرش همدان، ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش کبودرآهنگ، ملایر و نهاوند با عنوان فرش همدان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) صورت گرفت و براساس اعلام مرکز ملی فرش ایران پیگیری لازم برای ثبت فرش مناطق دیگر نیز ادامه دارد.

حمیدرضا متین گفت: فرش دستبافت همدان دارای قدمت تاریخی بالایی بوده و بسیاری از پادشاهان ایرانی آن را به‌عنوان هدیه به سران کشورهای دیگر اعطا می‏کردند.

وی با اشاره به این‌که سالهای گذشته فرش دستبافت همدان حال و روز خوشی نداشته است، افزود: تلاش شد با برنامهریزی مناسب و واقعبینانه نسبت به احیای فرش دستبافت همدان در بازارهای داخلی و خارجی اقدام شود.

وی تصریح کرد: وضع تحریمهای سنگین، محدودیت بازارهای صادراتی، انفعال تجار و بافندگان داخلی و تولید فرش دستبافت با هزینههای کمتر در کشورهایی همچون چین و افغانستان ازجمله عواملی بود که سبب شد فرش دستبافت همدان روز به روز در خاموشی و فراموشی فرو رود.

به گفته متین، سال گذشته به بافندگان و تجار فرش دستبافت همدان بارها اعلام شد که بازاریابی و شناسایی سلایق بازارهای جهانی را آغاز کنید چراکه افق‌های روشنی در عرصه سیاسی کشور وجود دارد و میتوان به مذاکرات خوشبین بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: ثبت جهانی فرش دستبافت همدان نکته بسیاری مثبتی برای استان همدان محسوب میشود که میتواند در تبدیل استان همدان به برند فرش دستبافت ایران و منطقه کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها