گفت و گوی جام‌جم سیما با رئیس انجمن منتقدان درباره حاشیه‌های سریال مدیری؛

وزیر بهداشت به جای اعتراض به «در حاشیه» مشکلات را حل کند

کیوان کثیریان، رئیس انجمن منتقدان گفت: من در آثاری که در سال های اخیر از تلویزیون پخش شده به خصوص سریال «درحاشیه» توهین ندیدم و صد در صد اعتراض ها بی اساس بود. معتقدم وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی به جای اعتراض و تکذیب موضوع زیرمیزی، باید بروند مشکل را حل کنند.
کد خبر: ۷۸۵۱۹۸
وزیر بهداشت به جای اعتراض به «در حاشیه» مشکلات را حل کند

کیوان کثیریان با بیان این که اعتراضات جامعه پزشکان به سریال «درحاشیه» منطقی نیست توضیح داد: البته اعتراضی که به لهجه می شود هم منطقی نیست. ما باید ظرفیت خود را برای تحمل شوخی بالا ببریم.

رئیس انجمن منتقدان در گفتگو با خبرنگار جام جم سیما ادامه داد: این اعتراض ها مسئله جدیدی نیست و برای سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی هم این اعتراض ها انجام شد؛ معتقدم هنرمند و خالق اثر نباید دستش بلرزد که شاید پرستاران و پزشکان یا هر صنف دیگری ناراحت شوند، چون شخصیت ها و قهرمان های داستان باید شغلی داشته باشند در غیر این صورت همه شخصیت ها مثبت می شوند.

به گزراش جام جم سیما، کثیریان با اشاره به این که دوستان معترض به اشتباه تصور می کنند که شخصیت های سریال نماینده صنف یا قوم خودشان هستند ادامه داد: هر فردی خودش است و نماینده کل مازندان، لرها یا پزشکان نیست. اگر دوستان معترض متوجه این موضوع شوند احساس توهین نمی کنند.

وی عنوان کرد: دلیل این که سریال های ما با اعتراض مشاغل رو به رو می شوند این است که درک و ظرفیت مان از شوخی پایین است. من اهل مازندران هستم و بهترین وضع را هم استانی های من دارند. ما هنگامی که سریال «پایتخت» پخش می شود اعتراض نمی کنیم بلکه خوش مان هم می آید. واقعیتش این است که اگر ما به خودمان شک نداریم چرا باید ناراحت شویم؟ چون شوخی است و باید بپذیریم که در کار تصویری و درام وجود شخصیت هایی با خصوصیات مختلف همچون دست و پا چلفتی یا خنده دار لازم است. حال آن شخصیت دست و پا چلفتی حتما باید تهرانی باشد؟ هیچ قومی نمی خواهد بپذیرد که در قوم خودش آدم بد، خلافکار یا خنده دار دارد.

کثیریان با بیان این که جلوی اعتراض ها را نمی توان گرفت، تصریح کرد: در واقع خود اصناف و اقوام باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند. در همه اقوام نابغه هم وجود دارد و آدم کودن هم وجود دارد. اگرمثلا چند نفر کودن هستند دلیل نمی شود من به خودم بگیرم. در همه اقوام و صنوف همه جور آدمی وجود دارد.

وی ادامه داد: شاید نقطه ضعف های شخصی صنفی سبب این اعتراض ها می شود. یعنی طرف می گوید زیر میزی در صنف من نیست و اگر بگویید هست من را خراب کرده اید. در صورتی که اگر وجود دارد باید بروند آن را رفع کنند و با اعتراض به یک سریال مشکل زیر میزی پزشکان رفع نمی شود. (مریم محمدی/ جام‌جم سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
دكترای متخصص شهر ما كه مافیای قوی ساختن كه هیچكی حریفشون نیست
حالا كه واقعیتها رو آقای مدیری بیان میكنه باید هم ناراحت بشن
خیلیها هستن كه پول ویزیت دكتر رو قرض میكنن ، دكتری كه میتونه از پشت میزش بلند بشه و مریضشو معاینه كنه اما هنوز مریض وارد اتاقش نشده سی تی اسكن مینویسه
آخه خوش انصاف از اون 130 هزار تومنی كه قراره هزینه سی تی اسكن كنه چقدرش پورسانت تو میشه ، 30 تومن بیشتر كه بهت نمیدن
اون 30 تومن مستقیم از بیمار بگیر و از پشت میزت بلند شو معاینه اش كن
اون بدبخت باید از نون بچه اش بزنه كه 130 تومن سی تی اسكن جور كنه
قدیما دكتر كه میرفتی حداقل ده دقیقه زمان واسه معاینه میذاشتن ، الان باید انواع آزمایشو عكس و سی تی رو انجام بدی كه نتیجه رو اعلام كنن اونقد هم جواب آزمایشاتو دیر میدن كه حالت خوب شده و نیازی نیست جواب رو به دكتر نشون بدی
ترنم
United States
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
۰
۰
در این سریال به وقایع و حقایق بسیاری در مورد بیمارستان ها و پزشكان اشاره شده, حقیقت تلخ است
بیمار ساعت ها در انتظار میماند كه ویزیت شود و مبلغ فراوان پرداخت میكند لحظه ای كه با پزشك روبرو میشود پزشك محترم درعرض یك دقیقه و فقط باپرسش چند سوال نسخه میپیچد, نگاه های عاقل اندر سفیه و فخر و غرورشان هم به كنار

نیازمندی ها