هفته بیست و دوم لیگ ستارگان قطر

هم گوچی گل زد هم اشکان

با رضا قوچان‌نژاد از مشهد تا چارلتون و کویت

هر جا توپ باشد، عید ما همانجاست

مهاجم مشهدی تیم ملی فوتبال کشورمان که سال‌ها در هلند زندگی کرده و عید نوروز را در آنجا جشن گرفته است، عید امسال هم همراه با تیم ملی در اردو خواهد بود. رضا قوچان‌نژاد در سال 93 اتفاقات زیادی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۷۸۲۵۴۳
هر جا توپ باشد، عید ما همانجاست

از حضور در جام جهانی، بازی در لیگ کویت، تماشای دربی تا حضور در جام ملت‌ها و حذف از این رقابت‌ها با تیم ملی. او که در سال گذشته نتوانست با تیم ملی موفقیتی به دست بیاورد، امیدوار است در سال 94 بتواند با هم‌تیمی‌هایش مردم را خوشحال کند.

رضا قوچان‌نژاد علاوه بر تبریک سال نو به مردم ایران و آرزوی سلامتی برای هموطنانش، درباره آنچه در سال گذشته برای او اتفاق افتاد، صحبت کرده است.

رضا قوچان‌نژاد عید سال 94 کجاست؟

دقیق نمی‌دانم، اما احتمالا با تیم ملی، سوئد باشم. ما اول سال دو بازی دوستانه با شیلی و سوئد داریم که اگر به تیم ملی دعوت شوم، به اردو خواهم رفت تا در این دو بازی شرکت کنم.

پس عید را ایران نخواهی بود؟

تقدیر اینگونه است. امیدوارم مردم کشورم هر جای دنیا که زندگی می‌کنند، کنار خانواده‌شان شاد باشند و خداوند به آنها سلامتی و تندرستی بدهد. عید را هم به همه هموطنان ایرانی عزیزم تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوبی داشته باشند.

دوست نداشتی امسال عید در ایران باشی؟

چرا؛ مطمئنا عید در ایران طعم دیگری دارد و فکر می‌کنم بسیار شیرین‌تر است، اما هر جا که توپ و فوتبال باشد، عید ما هم همانجاست.

اگر بخواهی سر سفره هفت سین امسال دعا کنی از خدا چه می‌خواهی؟ برای خودت دعا می‌کنی یا دیگران؟

دعا می‌کنم که مردم همه سالم و سلامت بوده و زندگی‌شان شاد باشد. به نظرم این دعا بهترین دعا در اول سال است و آرزوی سلامتی برای همه دارم. برای خودم هم دعا می‌کنم با تیم ملی موفق شویم تا بتوانیم مردم را به این وسیله شاد کنیم.

یعنی آرزوی دیگری نداری؟ این‌که دوباره به فوتبال اروپا برگردی و حرفه‌ای‌تر کار را دنبال کنی؟

فوتبال اروپا سطح بالاتری دارد و من هم دوست دارم برگردم، اما اکنون به جایی فکر می‌کنم که در آن هستم. اگر قرار باشد به فوتبال اروپا برگردم، هر وقت پیشنهادی رسید روی آن فکر می‌کنم هر چند من اکنون بازیکن چارلتون هستم.

در سال 93 اتفاق عجیبی برای تو رخ داد؟

اتفاق عجیب؟! فکر نمی‌کنم اتفاق عجیبی رخ داده باشد.

حضورت در لیگ فوتبال کویت عجیب نبود؟

چرا باید عجیب باشد؟ فوتبال همین است دیگر. من هر جا که فوتبال باشد و بتوانم بازی کنم، بازی می‌کنم. کویتی‌ها نیز قبل از سال 93 به من پیشنهاد داده بودند. آنها پیش از جام جهانی هم با من صحبت کردند، اما جوابی به پیشنهادشان ندادم تا این‌که بعد از جام جهانی قضیه جدی شد. پیشنهاد باشگاه الکویت بعد از جام جهانی به صورت رسمی رسید و من هم از چارلتون به صورت قرضی به این تیم رفتم.

بعد هم به لیگ قطر رفتی؟

مسائلی پیش آمد که مجبور شدم تیم الکویت را ترک کنم، اما به هر حال حضور در فوتبال کویت تجربه ارزشمندی بود که باید از بازیکنان، مدیران و هواداران این باشگاه هم تشکر کنم.

تماشای دربی تهران از نزدیک، از اتفاقاتی بود که در سال گذشته برایت رخ داد. چه حسی داشتی وقتی در ورزشگاه آزادی بازی پرسپولیس و استقلال را تماشا کردی و بعد از مدت‌ها بازی این دو تیم برنده داشت؟

برای اولین‌بار بود که دربی را از نزدیک دیدم. من از کویت به تهران آمدم تا فقط بازی دوستانم را از نزدیک ببینم و خیلی زود هم به کویت برگشتم. خوشبختانه از شانس من بازی قشنگی هم بود و همین که برنده داشت، خوب بود. فکر می‌کنم پاقدم من هم برای دربی خوب بود و بعد از مدت‌ها این بازی یک برنده هم داشت و این از خوش‌یمنی من بود.(خنده)

اتفاق خوب سال گذشته چه بود؟

مطمئنا تجربه کردن جام جهانی یک اتفاق شیرین و خوب بود. از لحظه‌لحظه این مسابقات لذت بردم و به نظرم جزو بهترین اتفاقات سال 93 بود.

در جام جهانی اتفاق بد هم رخ داد. چیزی هست که حسرتش را بخوری؟

حسرت خوردن فایده ندارد. همان‌طور که گفتم من از لحظه لحظه جام جهانی لذت بردم و اتفاقاتش برایم شیرین بود.

اما خیلی‌ها حسرت می‌خورند که چرا رضا قوچان‌نژاد در بازی مقابل آرژانتین نتوانست آن توپ دقایق آخر را تبدیل به گل کند. توپی که علیرضا جهانبخش برای تو ارسال کرد و با دروازه‌بان آرژانتین تک به تک شدی.

حسرت خوردن فقط برای همان بازی بود. اکنون که از جام جهانی زمان زیادی گذشته و ما باید به جام جهانی بعدی فکر کنیم. در فوتبال شما نمی‌توانید تمام موقعیت‌ها را تبدیل به گل کنید و من هم در بازی با آرژانتین خیلی خسته شده بودم و لحظه آخر توان نداشتم به توپ ضربه محکم‌تر و دقیق‌تری بزنم.

شاید می‌توانستی با آن گل ایران را دگرگون کنی و بهترین هدیه سال 93 را به مردم بدهی. درست نمی‌گویم؟

شاید این‌طور است. به نظر خودم اگر می‌توانستم آن توپ را تبدیل به گل کنم و آرژانتین را شکست می‌دادیم. ایران منفجر می‌شد. بالاخره مردم ایران را خوب می‌شناسید و مسلما اگر آرژانتین را در جام جهانی می‌بردیم تا صبح جشن می‌گرفتند. متاسفانه این اتفاق رخ نداد، اما قول می‌دهم اگر یک بار دیگر از جهانبخش چنین پاسی گرفتم، موقعیتم را از دست ندهم.

البته یک ناکامی دیگر هم با تیم ملی داشتی و آن هم حذف از جام ملت‌های آسیا بود.

ما بدشانس بودیم. در جام ملت‌ها با این‌که دو بار توانستیم به بازی برگردیم، اما در ضربات پنالتی کار را به عراق واگذار کردیم. امیدوارم در سال جدید این بدشانسی‌ها را نداشته باشیم. ان‌شاءالله بتوانیم در سال 94 یک هدیه شیرین به مردم بدهیم.

به این فکر کرده بودی که شاید بتوانید به فینال برسید؟

ما تدارکات کمی دیده بودیم، اما در تمرینات خودمان را به‌گونه‌ای آماده کرده بودیم که بهترین نتیجه را بگیریم. تفکر ما هم این‌گونه نبود که خودمان را در فینال ببینیم، بلکه بازی به بازی پیش می‌رفتیم. اول از همه فینال با بحرین را داشتیم و بعد قطر و امارات. خوشبختانه این سه فینال را با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم، اما در دیدار با عراق فینال را به این تیم واگذار کردیم. همه بازی‌ها در جام ملت‌ها برای ما فینال بود و دقیقا مانند جام جهانی به این مسابقات نگاه می‎کردیم.

خودت ناراحت نشدی که کمتر بازی کردی و سردار آزمون جای تو را در خط حمله گرفت؟

چرا باید ناراحت بشوم؟ در تیم ملی هر کسی که بازی کند و گل بزند من هم خوشحال می‌شوم. من و سردار نداریم و در تیم ملی همه یکدل هستیم.

علیرضا محرمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها