شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۸۱۲۴۰
بازیکن فوتبال داور را با ضربه مشت کشت

کیهان: دنیای فکاهی زیباکلام

روزنامه کیهان نوشت: پس از افتضاح بی‌سابقه مشاور ارشد رییس جمهور و بیان سخنانی نادرست درباره تشکیل امپراتوری ایرانی به پایتختی بغداد، موج اعتراضات گسترده داخلی و خارجی متوجه یونسی شد و عده کثیری از شخصیت‌های کشور از جمله بیش از یک صد نماینده مجلس، خواستار عذرخواهی و عزل یونسی شدند.

صرفنظر از عدم واکنش دولت به این حاشیه‌سازی‌ها، در این بین زیباکلام که به اظهارنظرهای شاذ و مطرح بودن در تیترها با مخالف‌خوانی‌های همیشگی بدون توجه به درستی یا نادرستی سخنانش شهره است خود را موظف به دفاع از سخنان نادرست یونسی دانسته و با ارسال نامه‌ای به اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سخنان یونسی را با سخن وی و دیگر کسانی که از صدور انقلاب به جهان می‌گویند مقایسه کرده است! این مقایسه و نامه مضحک با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

از جمله داریوش سجادی در این باره نوشته: پدیده سیاست در داخل ایران به اهتمام برخی «مشتبهین» از جمله با همت عالی فردی مانند دکتر صادق زیباکلام بشدت مبتذل شده و مرزهای انحطاط را در نوردیده! متأسفانه زیباکلام در کانون این ابتذال «خواسته یا ناخواسته» خود را مبدل به زنگ تفریح سیاست در ایران کرده تا جائی که علی‌رغم احراز کرسی استادی علوم سیاسی در معتبرترین دانشگاه ایران با قول و فعل خود و بشکلی نامفهوم موجبات تخفیف و تحقیر خود نزد صاحب‌نظران و سیاست‌شناسان را فراهم آورده است و دیگر کمتر معمری در سپهر سیاسی ایران را می‌توان یافت که ایشان را جدی می‌گیرد. نامه اخیر زیباکلام به اسماعیل کوثری و اهتمام ایشان در این نامه به نیت دفاع از علی یونسی و اظهارات شاذ ایشان ناظر بر «هژمونی ایران در منطقه» آخرین نمونه از ملاحت کلامی «دکتر» است.

سجادی ادامه می‌دهد: جناب آقای زیباکلام ظاهراً متوجه این واقعیت توأم با بداهت و صراحت نیستند که معترض اصلی به سخنان ناسنجیده یونسی دولت عراق بود و این وزارت خارجه عراق و «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق بود که در اولویت معترض یونسی و شاذگویی‌های یونسی شدند! خوب است آقای زیباکلام قبل از آنکه کوثری را مخاطب سؤال قرار دهند خود ابتدا پاسخگوی این پرسش باشند که چرا علی‌رغم آنکه «بقول ایشان» کوثری و هم فکران کوثری همواره به صدور انقلاب اسلامی در عراق مباهات می‌کنند و بدون لکنت و با صراحت این مباهات را در تریبون‌های عمومی ابراز داشته و می‌دارند اما تاکنون ایشان و هم فکران ایشان نه تنها مورد کمترین اعتراض و گلایه‌ای از جانب دولتمردان عراقی واقع نشده بلکه همین هفته گذشته این «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق بود که به پاس خدمات و زحمات و سلحشوری‌ها و جان‌نثاری‌های سردار قاسم سلیمانی در نبرد با وحوش داعش در تکریت و سلیمانیه خواستار نصب تندیس ایشان در کشورش شد!؟ در حالی که در آن سوی جبهه این یونسی است که بابت بی‌مبالاتی در اظهاراتش مملکت را به هزینه می‌اندازد و موجبات ناخرسندی دولت همسایه می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: مشکل زیباکلام ناتوانی ایشان در فهم شکاف موجود در حد فاصل «تدلیس یونسی در کلام» با درخواست «تندیس سلیمانی در عراق» نزد عراقیان است! عجزی که در صورت فائق نیامدن «دکتر» بر آن ایشان را علی‌الدوام به ماندن در دنیای فکاهی سیاست محکوم نگاه خواهد داشت.

بی وفایی مهدی هاشمی با شریک خود در پرونده استات اویل

کیهان آورده است: همسر شریک مهدی‌ هاشمی در پرونده رشوه استات اویل از اینکه هاشمی رفسنجانی با تبرئه فرزند، همه اتهامات را پای همسر وی می‌نویسد ابراز گلایه کرد.

به گزارش خودنویس وابسته به نیک آهنگ کوثر «یارغار و همکار مهدی هاشمی در سایت سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت.»، همسر عباس یزدان​پناه یزدی، با اعتراض نسبت به حرف‌های هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با شرق نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی به شما به عنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدی به عباس واگذار کردید.»

آتنا یزدی، همسر شریک و مباشر مهدی هاشمی در فیسبوک خود، نسبت به پاسخ هاشمی رفسنجانی به سوالی درباره پرونده پسرش، واکنش نشان داد: هاشمی در پاسخ به خبرنگار روزنامه شرق گفت: «چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند. مثلا همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.»

خانم یزدی در فیسبوک خود نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی به شما به عنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدی به عباس واگذار کردید. امروز نه تنها آتنا را، بلکه فرزندان ایران را ناامید کردید!»

به گزارش خودنویس عباس یزدان‌پناه یزدی، هم کلاسی، دوست نزدیک، مباشر و شریک مهدی هاشمی بنا به گفته پلیس امارات، سال ۲۰۱۳ ربوده شد و بنا به اطلاعات منتشر شده، جان باخته است. در سال ۲۰۰۳، نام عباس یزدی به واسطه دریافت بیش از ۵ میلیون دلار از استات‌اویل برای مهدی هاشمی از طریق شرکت هورتون، در رسانه‌های نروژ و انگلستان مطرح شد.

بعدها دادستانی فرانسه، او را همراه با بیژن دادفر به پول‌شویی و انتقال بیش از ۶۰ میلیون دلار از شرکت توتال به مهدی هاشمی متهم کرد. عباس یزد‌ان‌پناه همچنین به عنوان رابط مهدی هاشمی با شرکت کرسنت شناخته می‌شود.

او دو سال پیش به عنوان شاهد شرکت کرسنت در دعوای حقوقی با وزارت نفت ایران، مقابل دوربین ویدیویی دیوان داوری لاهه قرار گرفت و شهادت داد.

بنا به گفته منابع مختلف، مهدی هاشمی قرار بود براساس قراردادی بلند مدت، سالانه از شرکت کرسنت، کمیسیون دریافت کند. هم‌اکنون سیامک نمازی، از مدیران سابق شرکت آتیه بهار، مدیر استراتژی شرکت کرسنت شده است.

خانواده هاشمی تا سال‌ها هر گونه رابطه مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه را کتمان می‌کردند. سال پیش‌ اما، وحید ابوالمعالی، یکی از وکیلان مهدی هاشمی در فیسبوک خود، عباس یزدان‌پناه یزدی را «دوست و رازدار همیشگی مهدی» خواند.

آتنا یزدی در کامنت‌های فیسبوک خود تاکید کرده که عباس، جان خود را بر سر دوستی با مهدی هاشمی گذاشته است؛ «مگر نه اینکه عباس جان فدا کرد در قبال دوستی!!! مهدی جان! نمیدانم چه ترسی ست؟ یا چه داستانی! فقط میدونم که دلم به اندازه دنیا گرفته و از بی وجدانی و بی خیالی در قبال دوست همیشه دوست در عجبم!»

پس از ناپدید شدن عباس یزدان‌پناه یزدی، همسر وی، علت را ارتباط و دوستی عباس با مهدی هاشمی خواند.

یاد‌آور می‌شود در پرونده شرکت استات‌اویل بالغ بر ۵ میلیون دلار رشوه مبادله شده است.

دولت به جای درمان اقتصادی مشغول نظریه‌پردازی است

کیهان نوشت: مدیریت اقتصادی دولت دچار مشکل است چون به جای انجام مسئولیت نظریه‌پردازی می‌کند.

محمدقلی یوسفی اقتصاددان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی درباره عملکرد اقتصادی دولت و موضوع رونق اقتصادی گفت: ما سیاست روشنی را از سوی دولت در قبال بنگاه‌های تولیدی نداشته‌ایم.

بانک مرکزی مدعی بود که قرار است بنگاه‌ها را به چند بخش تقسیم کند تا براساس اولویت‌های آن تقسیم‌بندی، دولت به آنها یارانه و تسهیلات بدهد. در این میان مشخص نیست که ما باید به ادعاهای بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن توجه کنیم یا در نهایت به آمارها و نظرات سخنگوی دولت در مورد کمبود منابع اعتنا کنیم؟ هر چند بنده امیدوار هستم که دولت بالاخره در این زمینه در تعیین مواضع اقتصادی با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی در مصاحبه با روزنامه آرمان تصریح کرد: واقعیت این است که دولت به رغم رویکردهای مثبت در زمینه سیاست خارجی، با خطاهایی در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی مواجه است.

سیاست‌های تولیدی دولت هنوز نتوانسته نیازهای تولیدکنندگان را رفع کند. اینکه دولت قادر به پرداخت یارانه بخش تولید نیست، خود معلول نارسایی‌های دیگر دولت در زمینه رکود تورمی است. مبارزه با رکود تورمی خود شروعی برای ایجاد یک چرخه اقتصادی صحیح برای توانمندسازی دولت است. در حقیقت این ویژگی دولت توانمند است که می‌تواند به تولیدکنندگان یارانه بدهد. این توانمندی در گروی این است که سیاست‌های دولت در جهت رفع رکود تورمی باشد اما به نظر می‌رسد دولت عکس این روند را در نظر داشته است.

یوسفی خاطر نشان کرد: به نظر من اگر دولت به جای اینکه مانند یک پزشک بیماری‌ها را شناسایی و درمان کند، به نظریه‌پردازی بپردازد، این روند ادامه خواهد داشت. ما در شرایطی هستیم که هر کدام از مسئولین و افراد صاحب منصب به جای حل مسائل کشور به دنبال این هستند تا نظرات خود را در مورد مسائل مختلف اجرایی طرح کرده و نسبت به گذشته انتقاد کنند.
وی با ناکار آمد توصیف کردن بسته رکود تورمی دولت گفت: باید پرسید آیا مسئولان دولت این حق را دارند که مردم را مجبور کنند که تا در راستای رشد اقتصادی به کارهایی که در توان یا در چارچوب منافع‌شان نیست، مبادرت ورزند یا هزینه‌های اضافی بدهند؟ این پرسشی است که به نظر بنده مورد توجه قرار نگرفته است.

یوسفی گفت: خطای دیگر مسئولین اجرایی کشور در حوزه اقتصادی، تلاش برای پر کردن کسری بودجه دولت بدون توجه به علل بروز آن است. به جای اینکه ما به کاهش هزینه‌ها فکر کنیم، دولت هزینه‌های خود را ثابت فرض می‌کند و تیم اقتصادی آن هزینه‌ها را تأیید می‌کند و همه مشکلات کشور را ناشی از کاهش منابع درآمدی خود می‌داند این اشتباهی است که موجب می‌شود دولت تمرکز خود را روی مسائلی مثل سیاست خارجی، مسئله فروش نفت و یا جوایز صادراتی و... بگذارد حال که دولت به هزینه‌های اضافی توجه ندارد و آن را ثابت فرض می‌کند و اگر برای برطرف کردن هزینه‌های خود به منابع کافی دست پیدا نکند، به سراغ ضعیف‌ترین بخش‌های اقتصاد می‌رود. در ردیف بودجه‌ای کشور برخی سازمان‌های مصرف‌کننده و بدون راندمان و بازدهی وجود دارند که دولت با کاهش هزینه‌های آنان می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های کشور را کاهش دهد... باید فکری در حوزه‌های تشریفاتی و اداری کرد.

کاهش تورم واقعیت دارد یا دو برابر شدن نرخ سود بانکی

کیهان آورده است: رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن سیاست‌های دولت در زمینه مسکن را تورم‌زا و ضد اشتغال توصیف کرد.

مجتبی بیگدلی کارآفرین و رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: بنده شخصا با آقای دکتر روحانی صحبت کردم و با افکار ایشان آشنا هستم. ایشان فردی معتقد به اقتصاد اسلامی مبتنی بر بازار هستند اما این موضوعی که ما بیاییم و همه‌چیز را تعطیل کنیم که قیمت‌ها پایین بیاید رویه غلطی است. ما معتقدیم که وزارت راه و شهرسازی متاسفانه نتوانسته نقش بالنده خود را عملیاتی و اجرا کند.

دولت باید در زمان رکود مسکن، کارآفرینان را تشویق کند چرا که ما هر ساله به 1.5 میلیون مسکن نیاز داریم، چون در کشور ما سالانه یک میلیون ازدواج شکل می‌گیرد. جامعه‌شناسان و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که در بازه سال‌های 85 تا 95 ما بیشترین نیاز را به مسکن داریم، چون جمعیتی که در دهه اول انقلاب به دنیا آمده‌اند دراین‌ بازه به سن ازدواج می‌رسند.

وی می‌افزاید: نیاز به 1.5 میلیون واحد مسکن هم می‌تواند فرصتی برای ایجاد اشتغال باشد و هم می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد کشور قلمداد شود. همه اقتصاددانان دولتی در زمان رکود اقدام به اعطای پروانه رایگان می‌کنند، ما نمی‌گوییم رایگان شود اما نصف قیمت را دولت سوبسید بدهد. در این شرایط در کل دنیا وام ساخت را تک‌رقمی می‌کنند و مابه‌التفاوت را دولت از جیب خودش هزینه می‌کند و یک تشویقات خاصی در زمینه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، ثبت اسناد و دارایی ایجاد می کنند. ما اینها را که انجام ندادیم هیچ، همه‌چیز را تعطیل کردیم. نتیجه این ناکارآمدی‌ها در آمارهای بانک مرکزی و سازمان آمار مشهود است، مبنی بر اینکه 80 تا 90 درصد در زمینه اخذ پروانه با کاهش روبه‌رو بودیم.

بیگدلی در ادامه با اشاره به ادعای کاهش تورم از 44 درصد به 17 درصد می‌گوید: سود تسهیلات مسکن مهر رقمی بین 5 تا 7 درصد بود و سایر تسهیلات مسکن با سود 16 درصد ارائه می‌شد، اما در حال حاضر دولت مدعی است که تورم را به زیر 17 درصد رسانده است اما در این شرایط نرخ سود تسهیلات را به 2 برابر افزایش دادیم، با اینکه علم اقتصاد می‌گوید زمانی که تورم به نصف کاهش پیدا می‌کند نرخ سود بانکی باید به یک پنجم تعدیل شود اما ما چه کردیم؟ تورم را به کمتر از نصف کاهش و سود بانکی را افزایش دادیم، این موضوع کمر کارآفرین را می‌شکند. من به آقای نهاوندیان در ملاقات حضوری با صدای بلند گفتم که آقای روحانی یک سیاستمدار و یک دیپلمات ارشد خبره هستند ولی ایشان اقتصاددان نیست و شما به عنوان یک اقتصاددان در دولت حضور دارید. شما در این جریان حمایت از افزایش نرخ بهره همراهی نکنید. این جریان مردم و اقتصاد را دچار مشکل می‌کند، اما توجیه آنان این است که یک برهه زمانی بانک‌ها ضربه خوردند و حالا آنها را آزاد می‌گذاریم تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن می‌افزاید: ما باید کارآفرینان را تشویق به فعالیت در زمینه مسکن کنیم و به آنها روحیه دهیم تا فرار را بر قرار ترجیح ندهند. انبوه‌ساز یعنی کارآفرین و صنعت ساختمان معادل با 1200 گروه شغلی است، یک میلیون ساختمان یعنی یک میلیون یخچال و تلویزیون و به طور کلی یک میلیون اسباب مورد نیاز زندگی که این خودش به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف است تحقق این تعداد مسکن تولید 40 میلیون تنی سیمان را به همراه دارد، یعنی رونق صنعت فولادسازی و مصالح شاخص ساختمانی را موجب می‌شود.

وی با تأکید بر واگذاری وام مسکن می‌گوید: این وام‌ها ایجاد کارآفرینی می‌کنند و من بر خلاف برخی معتقد نیستم که پول وام‌های مسکن مهر که در زمان آقای احمدی‌نژاد پرداخت شد، پرفشار بود. مسکن مهر یک خدمت بسیار بزرگی بود و تورم آن زمان ناشی از 120 هزار میلیارد تومان پولی بود که به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شد. وام مسکن مهر در طی 8 سال تزریق شد و خروجی آن کارآفرینی بود. اما اینکه دولت در زمینه حمایت از کارآفرینان چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد باید بگویم که دولت باید تسهیلات را راحت‌تر در دسترس قرار دهد. زمین رایگان به انبوه‌سازان بدهند تا تولید صورت گیرد، دولت بخشی از هزینه‌های پروانه، آب، برق، گاز را بپذیرد و به فعالان حوزه مسکن یارانه بدهد. در حال حاضر کارآفرین با فعالیت‌های مولد تولیدی در بخش مسکن قهر کرده و به کنجی کشیده شده است، باید تولیدکننده را از کنج عزلت بیرون کشید و او را تشویق کرد، اما اینکه در لفظ بگوییم حمایت می‌کنیم اما در عمل سود بانکی را 2 برابر کنیم این چه حمایتی است؟ باید بین دولت و تولیدکنندگان یک تعامل و آشتی برقرار شود تا بازار مسکن مجددا رونق بگیرد.

آرمان: وزیر بعدی بزرگ‌ترین اشتباه وزیر قبلی

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم اعلام کرد: یکی از اشتباهات من در دوره وزارت این بود که خلیلیان را به عنوان معاون وزیر برنامه‌ریزی و اقتصادی جهادکشاورزی در دولت نهم انتخاب کردم.

جهان‌نیوز نوشت؛ وی با بیان اینکه وقتی صادق خلیلیان را به‌عنوان معاون وزیر به وزارتخانه آورده، فکر نمی‌کرده که چنین روحیه‌ای داشته باشد، افزود: «من هم مانند خیلی از مدیران اشتباهاتی داشته‌ام، اما به جرات می‌توانم بگویم که این یک مورد، از بزرگ‌ترین اشتباهات من در دوره وزارت جهاد کشاورزی بود. اسکندری درعین حال پیرامون دلایل انتخاب خلیلیان به سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه در دولت‌های نهم اضافه کرد: خلیلیان به‌دلیل فعالیت در حوزه دانشگاه و اقتصاد کشاورزی شناخت نسبی از بخش داشت».

تجمع مالباختگان یک شرکت لیزینگی

آرمان آورده است: شنیده شد که صد نفر از مالباختگان لیزینگ آریاخودرو شکوفاگستر مقابل دادسرای ناحیه رسالت در خیابان جشنواره تجمع کردند. تابناک نوشت؛ یکی از مالباختگان در مصاحبه با صدا و سیما گفت: این لیزینگ در فرآیندی فریبکارانه مردم را ترغیب و تحریک به ثبت‌نام خودروی لیزینگی و واریز وجه پیش پرداخت از حدود ۹ تا ۲۰ میلیون تومان کرده است. وی افزود: در قرارداد آمده بود که تحویل خودرو ۲۵ روز کاری و حدود ۴۵ روز است اما وقتی که برای دریافت خودرو مراجعه می‌کردیم با بهانه‌های واهی از تحویل خودرو خودداری می‌کردند تا اینکه مشتری اقدام به انصراف کند در این هنگام برای هر انصراف ۶۰۰ هزار تومان از هر مشتری دریافت می‌کردند.یکی دیگراز مالباختگان به خبرنگار ما گفت: شگردی که این لیزینگ به‌کار می‌برد اختصاص یک ساختمان به ثبت‌نام و اختصاص ساختمان مجزای دیگری برای تحویل خودرو بود که در ساختمان ثبت‌نام از مشتریان با شیرینی و چایی پذیرایی می‌کردند اما در ساختمان تحویل خودرو از آنجایی که خودرویی تحویل داده نمی‌شد جنگ و دعوا بود.

سفر رییس موساد به ریاض

آرمان نوشت: شنیده شد که یک روزنامه رژیم‌صهیونیستی از سفر رییس دستگاه جاسوسی اسرائیل(موساد) به ریاض خبر داد و اعلام کرد: مسئولان عربستانی از همکاری نفتی با اسرائیل استقبال می‌کنند. روزنامه اسرائیلی «اسرائیل الیوم»، نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گزارش داد که «تامر باردوزار»، رییس دستگاه جاسوسی موساد دسامبر گذشته به ریاض سفر کرده بوده و با همتای سعودی خود دیدار کرده است.

حذف نام ایران و حزب‌ا... از فهرست تهدیدات تروریستی

آرمان در ادامه آورده است: شنیده شد که مقایسه گزارشی که اخیرا به کمیته نیروهای مسلح آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد جامعه اطلاعاتی آمریکا نام ایران و حزب‌ا... را از فهرست تهدیدات تروریستی علیه آمریکا، حذف کرده است. تدبیر خبر نوشت؛ تازه‌ترین برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که همه‌ساله تحت‌عنوان «ارزیابی تهدیدات جهانی» توسط مدیر اطلاعات آمریکا منتشر می‌شود، نام ایران و حزب‌ا... لبنان را از فهرست تهدیدات «تروریستی» علیه آمریکا، حذف کرده است. در این گزارش که روز 26 فوریه توسط جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به هیات منتخب کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه شده، قدرت گرفتن گروه‌های «سنی افراط گرا» اصلی‌ترین تهدید تروریستی برای آمریکا معرفی شده‌اند. این درحالی است که واشنگتن تا سال گذشته همواره در گزارش‌های خود ایران و حزب‌ا... لبنان را به فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کرد.

شکایت میراث‌فرهنگی از یک کارخانه

آرمان نوشت: شنیده شد که سوله‌های نگهداری خاک سرخ که در مجاورت قلعه پرتغالی‌ها نصب شده، نه‌تنها دیوار این بنای تاریخی را تخریب کرده بلکه موجب سرخ شدن این قلعه در اثر انتقال تدریجی خاک‌های سرخ به روی این بنای تاریخی می‌شود.

مشرق‌نیوز نوشت؛ معدن خاک سرخ جزیره هرمز سال‌هاست که خاک سرخ این جزیره را از دل خاک و سنگ‌های رنگین بیرون کشیده و به کشورهای دیگر صادر می‌کند. مردم جزیره نیز تنها به تماشای کم‌شدن خاک‌های طبیعی این جزیره می‌نشینند و اینکه هر روز بخشی از این جزیره کم می‌شود. خاک‌های سرخ این جزیره در سوله‌هایی نگهداری می‌شود که در نزدیکی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی این جزیره است. آن هم قلعه پرتغالی‌ها که به نوعی نماد این جزیره برای معرفی بصری آن محسوب می‌شود. مسئولان میراث‌فرهنگی استان منتظر هستند تا پاسخ شکایتشان را از کارخانه خاک سرخ دریافت کنند و در غیر این‌صورت این موضوع را به اداره حقوقی سازمان کل میراث فرهنگی ارجامع می‌دهند.

تکذیب مخالفت نوه امام در انتخاب استانداری استان مرکزی

آرمان آورده است: شنیده شد که سخنگوی وزارت کشور گفت: مخالفت و دخالت سیدحسن خمینی با برخی گزینه‌های استانداری استان مرکزی را کاملا و قویا تکذیب می‌کنم. حسینعلی امیری در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت استانداری مرکزی گفت: چند نفر دراین زمینه درحال بررسی هستند٬ اما مباحثی که گفته می‌شود سید حسن خمینی با برخی گزینه‌ها مخالفت کرده را کاملا تکذیب می‌کنم. ایشان مطلقا هیچ نظری راجع به هیچ مساله‌ای مربوط به وزارت کشور ارائه نکرده‌اند. حتی توصیه‌ای هم به ما نداشته‌اند٬ چه برسد به دخالت. لذا قویا این مساله را تکذیب می‌کنم. امیری افزود: برای استانداری مرکزی چند نفر مطرح هستند که بزرگان استان نیز ملاحظاتی روی آنها دارند. نمایندگان این استان در مجلس نیز هنوز به یک جمع‌بندی کلی نرسیده‌اند.

ظریف برای دومین سال شخصیت سال شد

آرمان نوشت: شنیده شد که دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دومین سال پیاپی در نظرسنجی بهارنیوز به عنوان شخصیت سال کاربران انتخاب شد.

این نظرسنجی که بین 6 شخصیت سیاسی، اقتصادی، هنری و ورزشی برگزار شد محمدجواد ظریف با کسب حدود 40 درصد آرا (39.4) در صدر قرار گرفت و قاسم سلیمانی (23.8درصد آرا)، علی مطهری (21.1 درصد آرا)، مرتضی پاشایی (9.4 درصد آرا)، دکتر قاضی‌زاده هاشمی (3.8 درصد)، سعید معروف (1.5 درصد) و علی طیب‌نیا (1.1 درصد آرا) در رده‌های دوم تا ششم قرار گرفتند. با این توضیح که اختلاف آرای ظریف با نفرات گفتنی اینکه سال گذشته نیز دکتر محمدجواد ظریف با اختلاف آرای بالا، به عنوان شخصیت سال از نظر کاربران بهارنیوز، انتخاب شده بود.

بازیکن فوتبال داور را با ضربه مشت کشت!

آرمان آورده است: شنیده شد که بازیکنی که در آمریکا با ضربه مشت باعث مرگ داور مسابقه بود، به حبس ۸ ساله محکوم شد. فرارو نوشت: در تابستان امسال هنگام یک مسابقه فوتبال در میشیگان ایالات متحده آمریکا وقتی جان بین‌ویچ،‌ داور بازی به بازیکنی خطاکار کارت قرمز نشان داد، با مشت محکم بازیکن اخراجی به صورتش مواجه شد. همین اتفاق باعث شد تا داور به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شود. بعد از 2 روز این قاضی که مردی 44 ساله و پدر 2 بچه بود، به علت ضربه وارده به سرش درگذشت. در همین ارتباط رسانه‌های آمریکایی دوشنبه گزارش کردند دادگاهی در دیترویت این بازیکن خطاکار را به 8 سال حبس محکوم کرد.

ایران: حذف نام ایران و حزب‌الله لبنان از فهرست تهدیدات تروریستی علیه امریکا

روزنامه ایران نوشت: تازه‌ترین برآورد جامعه اطلاعاتی امریکا که همه ساله تحت عنوان «ارزیابی تهدیدات جهانی» توسط مدیر اطلاعات ملی امریکا منتشر می‌شود، نام ایران و حزب‌الله لبنان را از فهرست تهدیدات «تروریستی» علیه امریکا، حذف کرده است.

به گزارش «فارس»، در این گزارش که روز 26 فوریه توسط جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی امریکا به هیأت منتخب کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه شده، قدرت گرفتن گروه‌های «سنی افراط‌گرا» اصلی‌ترین تهدید تروریستی برای امریکا معرفی شده‌اند. این در حالی است که واشنگتن تا سال گذشته همواره در گزارش‌های خود ایران و حزب‌الله لبنان را به فعالیت‌های تروریستی متهم می‌کرد. حذف نام ایران از فهرست تهدیدات تروریستی علیه امریکا، واکنش تحلیلگران اسرائیلی را در پی داشت. از جمله؛ مرکز داده‌های تروریسم و اطلاعات معیر عامیت، در گزارشی در این باره نوشته است: « این امر نتیجه ترکیب منافع دیپلماتیک (مذاکرات ایالات متحده با ایران در مورد مسأله هسته‌ای) و این ایده است که ایران می‌تواند به نبرد با داعش در عراق و سوریه و حتی در دیگر کشورها کمک کند.»

شاهزاده فیصل: با ایران توافق شود ما هم سوخت هسته‌ای تولید می‌کنیم

ایران آورده است: رییس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان سعودی گفت هرگونه توافق با ایران، دیگر کشورهای منطقه را ترغیب به توسعه و ایجاد سوخت اتمی می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، شاهزاده ترکی فیصل در گفت‌و‌گو با «بی بی‌سی» تأکید کرد: «در صورت توافق با ایران، عربستان سعودی نیز مانند دیگر کشورها راه تولید سوخت اتمی را خواهد رفت».

او ادامه داد:«اگر ایران توانایی غنی‌ سازی در هر سطحی را داشته باشد، تنها عربستان به دنبال اقدام مشابه نخواهد رفت بلکه تمام دنیا به آن راه خواهند رفت و این دلیل اعتراض من به مذاکرات «1+5» است».

به گزارش «رویترز»، باوجود آنکه شاهزاده فیصل، پست رسمی ندارد اما سخنان او همواره منعکس کننده مواضع مقامات ارشد آل سعود به حساب می‌آید.

انتقاد از یک دروغ پایان سال

ایران نوشت: سایت خبری «تابناک» با اشاره به تیتر یک روز گذشته روزنامه «کیهان» به نقل از اوباما نوشته بود و با تیتر «انتظار از تعلیق 10 ساله تغییر ساختار ایران است»، نوشت: «این روزنامه که چند روز پیش رسیدن به توافق را محال دانسته بود، در تیتر اول خود به اندازه «دو نقطه» واقعیت را تحریف کرده است. اما نه فقط مراجعه به روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» بلکه حتی مراجعه به متن خبر کیهان نیز نشان می‌دهد که اوباما چنین سخنی را بر زبان نیاورده است. در واقع دولت اوباما آن قدر به توافق هسته‌ای با ایران نیاز دارد که در چنین موقعیت حساسی چنین سخن خیره‌سرانه‌ای را در باره ایران بر زبان نیاورد.»

اطلاعات مؤدیان مالیاتی ایران در «سرور» فرانسوی

ایران آورده است: دولت سابق بدون تأیید نهادهای مسئول و سازمان امور مالیاتی کشور، طراحی و پشتیبانی سیستم جمع‌آوری اطلاعات مالیاتی مؤدیان کشور را به شرکتی فرانسوی سپرده است و تمام اطلاعات در «سرور» این شرکت فرانسوی ذخیره می‌شود!

به گزارش « عصر خبر» در معرض خطر قرار دادن اطلاعات درآمدی و مالیاتی ایرانیان بدون اطلاع سازمان پدافند غیرعامل - به عنوان متولی اصلی امنیت اطلاعات نهادهای کشور – بوده است و این سازمان حتی مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده اما گویا زور مسئولان دولت گذشته بیشتر از سازمان پدافند غیرعامل بوده است!

«ستاره صبح» رفع توقیف شد

ایران در پایان نوشت: هفته‌نامه «ستاره صبح» با حکم دادگاه 79 کیفری استان تهران رفع توقیف شد.

خراسان: درخواست یک وزیر برای واردات صدها خودرو

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، علی رغم تاکیدات مسئولان ارشد نظام و دستور صریح هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی، یکی از وزرا با ارسال نامه ای، رسما درخواست واردات صدها خودروی خارجی جهت انجام هرچه بهتر امور وزارتخانه را کرده است که به نظر می رسد با توجه به حجم و نوع خودروهای درخواست شده، این نیاز وزارتخانه از طریق تولیدکنندگان داخلی قابل تامین و خریداری باشد.

دایره نظارت بر مسافرت خارجی دولتی ها وسیع تر شد

خراسان آورده است: بر اساس نامه یکی از مدیران مهم نهاد ریاست جمهوری و موافقت مسئولان مربوطه، مقرر شده است با توجه به ابهامات مربوط به شمول نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت و آئین نامه اجرایی آن، بر کارکنان برخی دستگاههای زیرمجموعه دولت مانند مناطق آزاد تجاری- صنعتی و شاغلان مامور به این مجموعه ها، این کارکنان دولت نیز از مصادیق قانون نظارت بر مسافرت های خارجی کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها