رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: در ادامه کوچ بهاره پرندگان بیش از 30 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر وارد تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان شدند.
کد خبر: ۷۸۰۷۳۵

به گزارش ایرنا، کامران حسینی با بیان این‌که این پرنده در دسته‌های چند هزار تایی در مسیر کوچ خود از جنوب به شمال وارد این تالاب می‌شوند، افزود: اکنون بیشترین تعداد پرندگان را چنگر با 7000 قطعه، انواع اردک‌ها با 5000 قطعه و غازهای خاکستری با 4000 قطعه و خوتکا با بیش از 3000 قطعه تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، با افزایش تدریجی دمای هوا در مناطق جنوبی و نیز فراهم شدن شرایط مطلوب زیستی، شمار پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این تالاب هر روز در حال افزایش است.

حسینی با بیان این‌که شرایط مطلوب و امنیت موجود در این تالاب باعث شده شمار انواع پرندگان در این تالاب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند، گفت: مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها متفاوت بوده و برخی از گونه‌ها زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب‌ها را ترک کرده و بعضی از گونه‌ها نیز در این تالاب تا کوچ پاییزه ماندگار می‌شوند و جوجه‌آوری می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد از اهالی روستاهای همجوار تالاب‌های شهرستان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت‌طلب در شکار گونه‌های باارزش جانوری، مراتب را به اداره محیط‌زیست و محیط‌بانان این اداره اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها