کمیته حقیقت یاب استان موصل عراق اعلام کرد: توطئه سقوط این شهر به دست داعش نه تنها نظامی نبود بلکه سیاسی و اداری بود.
کد خبر: ۷۷۴۶۰۷
کمیته حقیقت یاب: سقوط موصل سیاسی بود

به گزارش پایگاه السومریه نیوز عراق؛ کمیته حقیقت یاب سقوط موصل فاش کرد : برخی از اشخاص صاحب قدرت در این استان در توطئه سقوط موصل دست داشتند.

این کمیته اعلام کرد: طی دو هفته گزارش خود درباره سقوط موصل را به ریاست پارلمان ارائه خواهد کرد.

«عبدالرحیم الشمری» نماینده ائتلاف ملی در پارلمان عراق وعضو کمیته حقیقت یاب موصل در مصاحبه ای با این روزنامه گفت:«کمیته پارلمانی دیدگاه روشنی از سقوط موصل داشت اما بعد از میزبانی اعضای شورای استانداری نینوی تحقیقات تغییر کرد و دیدگاه دیگری حاصل شد که سقوط موصل تنها توطئه سیاسی نبوده است بلکه در آن توطئه های سیاسی و اداری نقش داشته است.

الشمری در ادامه این مطلب گفت: برخی از اشخاص صاحبان قدرت در استان نینوا در سقوط موصل دست داشتند بنابراین مدت کار کمیته حقیقت یاب دو ماه است که به اتمام می رسد.

«عباس الخزاعی» عضو کمیته تحقیق سقوط موصل گفت:«اطلاعات کافی برای مشخص شدن دستگاههای اصلی که کوتاهی کردند و منجر به سقوط موصل شدند، وجود دارد اما این اطلاعات تا زمانیکه گزارش کمیته حقیقت یاب درباره سقوط موصل پایان نیابد، مکتوم باقی خواهد ماند.

عناصر تروریستی گروه داعش در ژوئن سال گذشته توانستند بدون درگیری شهر موصل را به اشغال خود در آورند و تسلط خود را بر بخش های گسترده ای از این شهر اعلام کنند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها