یکی از سوال‌هایی که همواره پس از عرضه‌ی یک آپدیت جدید آی‌اواس ذهن کاربران را درگیر می‌کند این است که این نسخه را می‌توان جیلبریک کرد؟ به عبارت بهتر، این نسخه را نیز می‌توان با ابزارهای پیش از این عرضه‌شده برای جیلبریک، جیلبریک کرد؟
کد خبر: ۷۶۵۳۳۳
آی‌اواس ۸.۱.۳ قابل جیلبریک نیست

به گزارش جام جم کلیک: یکی از سوال‌هایی که همواره پس از عرضه‌ی یک آپدیت جدید آی‌اواس ذهن کاربران را درگیر می‌کند این است که این نسخه را می‌توان جیلبریک کرد؟ به عبارت بهتر، این نسخه را نیز می‌توان با ابزارهای پیش از این عرضه‌شده برای جیلبریک، جیلبریک کرد؟

در صورتی که اپل در هر آپدیت به سراغ حفره‌های استفاده‌شده در نسخه‌های پیشین برای جیلبریک نرفته باشد و راه نفوذ را در نسخه‌ی جدید نبسته باشد جواب به سوال بالا می‌تواند مثبت باشد. اما چنین موضوعی کمتر سابقه داشته و آی‌اواس ۸.۱.۳ نیز از این امر مستثنی نیست.

اپل در صفحه‌ی شرح جزئیات تغییرات امنیتی رخ‌داده در این آپدیت (در این آدرس) مطابق معمول از جیلبریک‌کنندگان تشکر کرده و این بار از تیم TaiG به عنوان کسانی که به کمترشدن باگ‌های سیستم عامل آی‌اواس کمک کرده‌اند یاد کرده است. در صفحه‌ی فوق می‌توانید جزئیات چهار حفره‌ی امنیتی را بخوانید که تیم TaiG از وجود آن‌ها سود برده و ابزار جیلبریک آی‌اواس ۸ خود را عرضه کرده بودند.

علاوه بر چهار حفره‌ی فوق، اپل یک حفره‌ی دیگر که توسط هکر نام‌آشنا Stefan Esser کشف شده و در ابزار جیلبریک پانگو به کار رفته بود را نیز رفع کرده است. شاید مطلع باشید که مدتی پیش نیز ابزاری تحت مک از سوی شرکت PP برای جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۲ منتشر شده بود. گمان می‌رود که با آپدیت ۸.۱.۳ دیگر این ابزار نیز کارایی خود را از دست داده باشد.

باید صبر کرد و دید که رقابت بین دو تیم پانگو و TaiG منجر به عرضه‌ی جیلبریک آی‌اواس ۸.۱.۳ از سوی کدام یک از آن‌ها خواهد شد. فراموش نکنیم که یکی از افراد تیم TaiG اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بابت جیلبریک نسخه‌های آتی آی‌اواس نگرانی‌ای ندارند و نسخه‌های جدیدتر ابزار TaiG را برای نسخه‌های جدیدتر آی‌اواس خواهیم دید.

به طور خلاصه آن چه باید در شرایط فعلی بدانید این است که فعلا آی‌اواس ۸.۱.۳ قابل جیلبریک با نسخه‌های فعلی ابزارهای نام‌آشنا برای جیلبریک نیست و اگر علاقه‌مند به جیلبریک‌کردن آی‌دیوایس خود هستید فعلاً از این آپدیت دوری کنید.

منبع: اپل اپس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها