مسئولان فرهنگی، نظامی و هنرمندان در کنگره بزرگداشت 2000 شهید هنرمند و تجلیل از 140 شهید عرصه فیلم گردهم‌آمدند و از ضرورت توجه به ارزش‌ها سخن گفتند. در این کنگره عزت‌الله ضرغامی از نقشه‌های دشمن برای منحرف کردن هنرمندان سخن گفت و پرویز شیخ‌طادی هم از مسئولان خواست در کنار تجلیل، به جانبازان اعصاب و روان و خانواده‌های آنان توجه کنند.
کد خبر: ۷۶۳۸۶۵

شامگاه یکشنبه، تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت میزبان کنگره بزرگداشت 2000 شهید هنرمند و تجلیل از 140 شهید عرصه فیلم بود.

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پیشین سازمان صداوسیما در این کنگره به نفس برگزاری چنین برنامه‌هایی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره‌ها در حوزه دفاع مقدس راه را به هنرمندان نشان می‌دهد و این برنامه‌ها باعث فرهنگ‌سازی و مناسک‌سازی می‌شود که ریشه در فطرت انسان‌ها دارد.

بازگشت به ارزش‌های فراموش شده محور بعدی صحبت‌های ضرغامی بود که در این باره گفت: اگر در برهه‌هایی از زمان غفلت‌هایی در ترویج این ارزش‌ها شده است و عده‌ای از این مسیر جدا شده‌اند، به نظر می‌رسد در دو سال اخیر بازگشت خوبی داشته‌ایم. عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند که هر کسی در حوزه هنر دفاع مقدس پا گذاشته است، آن را از این مسیر منحرف کند، گفت: دشمن اگر ببیند هنرمندی پا در عرصه ارزش‌های کشور گذاشته است، برایش گران تمام می‌شود، زیرا هنرمندی که حماسه‌ها را ثبت می‌کند، جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل دشمن اینها را تحمل نمی‌کند.

او در ادامه خطاب به هنرمندانی که با ورود به عرصه‌های دفاع مقدس مورد حمله دشمنان قرار می‎گیرند، گفت: هنرمندانی که در این حوزه جانباز می‎شوند، بدانند که اجرشان نزد خدا ماندگار است. ضرغامی به وجود 2000 شهید در حوزه هنر از جمع 23 هزار شهید انقلابی، اشاره و آن را رقم بالایی توصیف کرد و افزود: حضور 140 شهید در حوزه هنرهای نمایشی افتخاری برای این حوزه است و این نشان‌دهنده سربلندی جامعه هنری در دفاع مقدس است.

سردار نصیری، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران هم به‌عنوان دیگر سخنران در کنگره شهدای 140 شهید عرصه فیلم کشور که با عنوان «جاودانه‌های نور و تصویر» برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستم که بعد از برگزاری کنگره شهدای 110 شهید عرصه عکس و همچنین کنگره 450 شهید عرصه تئاتر در استان اردبیل، امروز شاهد نکوداشت 140 شهید عرصه فیلم هستیم.

در این مراسم پرویز شیخ‌طادی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون هم بیان کرد: مدتی پیگیر کار جانبازان اعصاب و روان در دولت قبل و فعلی بودم و امروز نیز با معاون رئیس‌جمهور صحبت کردم، اما همچنان اقدامی برای بهبود وضع آنها انجام نشده است. شرایط نگهداری از این عزیزان خیلی دشوار و غیراستاندارد است؛ اینها همان افرادی بودند که فرمان دادیم و رفتند و امروز به جرم جاماندن این شرایط را دارند. از این کنگره می‌خواهم هم تجلیل را ادامه دهد و هم یک تریبون به بازماندگان شهدا بدهد. شیخ‌طادی افزود: تجلیل خیلی خوب است، اما کافی نیست و باید اقدامی صورت گیرد و بدانیم که خرج معاش این خانواده‌ها چگونه تامین می‌شود و چقدر جوان بیکار دارند. عاجزانه التماس می‌کنم برای این خانواده‌ها تریبون ماهانه داشته باشیم تا صدای آنها به مسئولان و مردم برسد. وقتی به این کنگره آمدم حالم و قلمم خیلی خوب شد. ما هرچه برای این خانواده‌ها انجام دادیم، وظیفه است. خواهش می‌کنم این تریبون را برای خانواده شهدا راه بیندازید تا بیایند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. رونمایی از تمبر یادبود شهدای عرصه فیلم کشور با حضور سردار نصیری، ضرغامی و خانواده شهدای عرصه فیلم کشور پایان بخش این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها