تاکسیران بودن برای بعضی از مشاهیر دنیا، برگی از تقویم زندگی شان است که نه انکارش می‌کنند و نه بابت آن خجالت می‌کشند.
کد خبر: ۷۶۲۹۱۳
مشاهیری که زمانی تاکسیران بودند

شاید این مشاهیر زمانی که پشت رل تاکسی می‌نشستند به ذهنشان خطور نمی‌کرد روزی شهرتشان مرزهای عالم را طی کند و آنها را به ثروت برساند، ولی این اتفاق برای خیلی‌ها رخ داده، ازجمله برای این شش نفر.

1 ـ لری دیوید

لاورنس جین لری دیوید ‌ کمدین، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی است. از فیلم‌های معروف او را می‌توان به بازی در فیلم «سه کله پوک» اشاره کرد. «لری» سال 1947 در بروکلین نیویورک متولد شد. او از دانشگاه مریلند در رشته تاریخ فارغ‌التحصیل شد و پیش از این‌که قدم به دنیای هنر بگذارد مشاغل متفاوتی از جمله فروشندگی و تعمیرات تلویزیون را تجربه کرده بود و زمانی نیز راننده تاکسی در منهتن بود. لری بعدها در سریال «سینفیلد» از مکانی که در دوران رانندگی‌اش در آنجا زندگی می‌کرد، یادی کرد.

2 ـ دیوید مامت

دیوید مامت، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. او متولد 1947 است. دیوید مامت به خاطر نوشتن نمایشنامه «گلن گری گلن راس» (1982) و فیلمنامه «سرعت شخم‌زدن» (1988) موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد. او نویسنده چند کتاب از جمله «در کارگردانی فیلم» و «سه استفاده از چاقو» است. (نمایشنامه‌های «اولئانا» و «گلن گری گلن راس» او به فارسی ترجمه شده و روی صحنه رفته‌اند). دیوید در دوران تحصیل راننده تاکسی در شیکاگو بود و همیشه از این دوران بخوبی یاد می‌کند.

3 ـ دنی گلاور

دنی گلاور متولد 1946، بازیگر، کارگردان و فعال سیاسی آمریکایی است. او با بازی در فیلم‌های رنگ ارغوانی، غارتگر 2، شاهد، سری فیلم‌های اسلحه مرگبار و اره شناخته می‌شود. دنی گلاور یکی از طرفداران جنبش‌های حمایت از حقوق بشر است. او به نحوه عملکرد اوباما انتقاد دارد و می‌گوید رویه‌اش مانند «بوش» است و تنها فرقی که دارد سیاهپوست بودنش است. او از شهرتش برای ارتقای وضع رانندگان آمریکایی ـ آفریقایی که از سوی سفیدپوستان آمریکایی نادیده گرفته می‌شد، استفاده کرد و مدتی را به عنوان راننده تاکسی سانفرانسیسکو کار کرد. از طرفی این کار او باعث شد ‌ اتحادیه رانندگان، مجوز رانندگانی را که مسافران سفیدپوست را به سیاهپوست ترجیح می‌دادند باطل کنند.

4 ـ جیمی اسمیتس

او بازیگر آمریکایی پورتوریکو تبار و متولد 1955 بروکلین نیویورک است و در فیلم و برنامه‌های تلویزیونی متعددی ایفای نقش کرده است از جمله: هتل میلیون دلاری، جنگ ستارگان، پسران اغتشاش، یاغی و دکستر. او پیش از بازیگری مدتی کوتاه در شهر پرهیاهوی نیویورک راننده تاکسی بود و از این طریق امرار معاش می‌کرد.

5 ـ فیلیپ گلس

او موسیقیدان برجسته آمریکایی و متولد 1937بالتیمور مریلند است. فیلیپ گلس یکی از بنیانگذاران موسیقی مینی مال و از تاثیرگذارترین آهنگسازان قرن بیستم است و از او به عنوان کسی که در کنار پیشگامانی چون ریچارد اشتراوس، کورت ویل و لئونارد برنشتاین، هنر موسیقی را به میان مردم جامعه آمریکا آورد، یاد می‌شود. او بارها نامزد دریافت جوایز گوناگون شد و یک‌بار موفق به دریافت جایزه گولدن گلوب به خاطر موسیقی فیلم ترومن شو و بار دیگر دریافت جایزه بفتا برای فیلم ساعات شد. او همچنین برای فیلم‌های متعددی آهنگ ساخته است و یکی از حامیان استقلال تبت بوده است. مستند‌های متعددی از جمله «گلس: تصویری از فیلیپ در 12 بخش» از زندگی این آهنگساز برجسته ساخته شده است. نکته جالب اینجاست که او وقتی به ساخت موسیقی «اینشتین در ساحل» ـ یکی از معروف‌ترین اپراهایش ـ فکر می‌کرد، پشت فرمان تاکسی‌اش در نیویورک نشسته و مسافرانش را جابه جا می‌کرده است. او این حرفه را تازمانی که توانست از طریق موسیقی کسب درآمد کند حفظ کرد.

6 ـ پائول استنلی

او نوازنده گیتار الکتریک، آهنگساز، بنیانگذار و خواننده گروه کیس، تهیه‌کننده موسیقی، بازیگر و نقاش است. پائول استنلی در منهتن نیویورک به سال 1952 متولد شد. او قبل از این‌که به تبحر و شهرت در موسیقی دست پیدا کند به سفارش والدینش ـ که معتقد بودند نگاه او به موسیقی گذرا و صرفا یک هوس است ـ راننده تاکسی بود.

Mentalfloss / مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها