به سبب پایداری جوی طی ۲ روز آینده انتظار می‌رود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و بروز غبار محلی باشیم.
کد خبر: ۷۶۱۷۰۳
افزایش آلاینده‌های جوی در تهران

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: امروز بارش‌های پراکنده در مناطق واقع در شرق کشور رخ می‌دهد و به تدریج در ساعات آینده از تراکم ابرها در این مناطق کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش یابد، افزود: همچنین انتظار می‌رود در برخی از ساعات در مناطق مزبور شاهد وزش باد نسبتاً شدید باشیم.

به گفته وی امروز خلیج‌فارس و دریای عمان به سبب وزش باد متلاطم و طوفانی خواهند بود.

نقشینه با اعلام اینکه طی دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار را تجربه می‌کنند، اضافه کرد: این امر می‌تواند با افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه باشد.

وی با اشاره به افزایش ابر از ساعات پایانی روز پنج‌شنبه هفته جاری در سواحل شمالی کشور، ابراز داشت: این شرایط موجب کاهش دمای هوا و همچنین بارش‌های خفیف در سواحل شمالی کشور می‌شود البته بارندگی‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود یادآور شد: تهران نیز طی دو روز آینده شاهد غبار محلی می‌شود که این امر به سبب پایداری و رکود نسبی هوا در سطح شهر رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز پنج‌شنبه شاهد رشد ابر در ارتفاعات تهران خواهیم بود که این امر موجب بارندگی در مناطق مرتفع این کلانشهر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها