رمز ورود به این دفتر خاطرات روزانه، صدای صاحب آن است

دفتر خاطراتی که با صدای شما باز می‌شود

یک شرکت آمریکایی نوعی دفتر خاطرات نیمه‌دیجیتالی درست کرده است که نوشته‌های آن بر روی کاغذ عادی نگاشته می‌شوند ولی امنیت آن برعهده سیستم تشخیص صدا بوده و تنها قفل دفتر را به روی صاحب آن خواهد گشود.
کد خبر: ۷۶۰۶۹۷
دفتر خاطراتی که با صدای شما باز می‌شود

جام جم کلیک: دفترهای خاطرات روزانه یکی از شخصی‌ترین ابزارهای هر فردی محسوب می‌شود ولی این دفترها هیچ‌گاه از گزند نگاه‌های دیگران در امان نیست و بسیاری از افراد دوست دارند تا به دفتر خاطرات دیگران سرک بکشند، در این میان بسیاری از افراد از روش‌های متعددی برای در امان نگاه داشتن نوشته‌های خود استفاده می‌کنند که این امر شباهت زیادی به ایجاد امنیت در فضای مجازی پیدا کرده است و یک شرکت نیز با استفاده از همین موضوع تصمیم گرفته است تا با یک سیستم رمز‌گذاری مورد استفاده از سیستم‌های کامپیوتری، دفتر خاطرات را از دسترس افراد غیرمجاز دور کند.

این دفتر خاطرات ویژه که با بهره‌گیری از این مفهوم ساخته شده است با قیمتی 25 دلاری به بازار عرضه شده است و برای گشودن آن باید یک رمز صوتی که توسط صاحب دفتر تعیین شده است را مورد استفاده قرار داد و بدون این رمز صوتی نمی‌توان بدون آسیب زدن به دفتر، آن را گشود.

این سیستم شناسایی صدا از یک الگوریتم نسبتا ساده شناسایی صوت استفاده می‌کند که در تمامی سیستم‌های کامپیوتری با امکانات مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عمل مورد چندان پیچیده‌ای نیست ولی استفاده از آن می‌تواند برای ایجاد امنیت بسیار مفید باشد و این‌بار نیز این سیستم برای ایجاد امنیتی دیجیتالی در دنیای غیر دیجیتالی شما به‌کار گرفت شده است.

شایان‌ذکر است که این دفتر برای تعیین قفل صوتی خود نیازی به اتصال به کامپیوتر نخواهد داشت و به‌سادگی می‌توان با امکاناتی که درون آن تعبیه شده است به تنظیمات مورد نیاز برای تعیین رمز صوتی دست پیدا کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها