استفاده آسان‌تر از جستجوی صوتی گوگل روی دسکتاپ

با مرورگر کروم حرف بزنید!

گوگل چندی پیش یک افزونه جدید در فروشگاه وب کروم عرضه کرد که این افزودنی به شما اجازه می‌دهد از فرمان Ok Google روی دسکتاپ درست مانند نسخه اندرویدی آن استفاده کنید. این فرمان هم روی جستجوگر وب گوگل و هم روی صفحات با تب جدید، قابل اجراست.
کد خبر: ۷۸۵۰۲۴
با مرورگر کروم حرف بزنید!

چند نکته برای استفاده از این افزونه وجود دارد. برای شروع، کروم فقط زمانی به فرمان Ok Google شما گوش می‌دهد که گزینه تشخیص صدا در تب مورد استفاده شما فعال باشد.

همچنین، برای حفظ عمر باتری لپ‌تاپ، این فرمان فقط در پنج دقیقه اول شنیده می‌شود؛ به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید یک تب google.com را باز شده به حال خود رها کنید و انتظار داشته باشید هر زمانی که اراده کردید به صدای دلنواز شما گوش کند، اما می‌توانید این روند را کمی آسان‌تر کنید.

(افزونه را می‌توانید از نشانی http://bit.ly/‌1cNIEtw نصب کنید)

ایجاد میانبر صفحه کلید با AutoHotkey

اگر از کروم استفاده می‌کنید، ساخت یک کادر جستجوی صدا، کار دشواری نیست، مگر این که از صفحه تب جدید جایگزین استفاده کنید. در هر جای دیگری از ویندوز، این کار، بسیار دشوار خواهد بود. یک راه‌حل برای پشت سر گذاشتن این مانع و راه‌اندازی یک صفحه جستجوی گوگل، ایجاد یک اسکریپت سفارشی AutoHotkey است. این اسکریپت احتمالا ساده‌‌ترین اسکریپت AutoHotkey است. برای انجام این کار، پس از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار AutoHotkey، روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و از شاخه New گزینه Script AutoHotkey را انتخاب و آیکون ایجاد شده روی دسکتاپ را نامگذاری کنید. نام انتخابی شما باید به پسوند .ahk ختم شود. سپس روی آیکون ساخته شده راست کلیک کرده و گزینه ویرایش اسکریپت را انتخاب کنید و متن زیر را کپی و آن را داخل صفحه باز شده پیست کنید و قبل از خروج، اسکریپت خود را ذخیره کنید.

Capslock::Run www.google.com

سپس مجدد روی آیکون راست کلیک کرده و گزینه Run Script را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید در هر نقطه‌ای از دسکتاپ، با فشار دادن کلید Capslock صفحه گوگل را باز کنید. در حالی که کلید Capslock کلیدی عالی برای این منظور است، می‌توانید از هر کلید میانبر دلخواه خود به جای این کلید استفاده کنید. برای یادگیری تغییر میانبرهای کلیدی در AutoHotkey می‌توانید به اسناد رسمی آن مراجعه کنید. به محض انجام این دستورالعمل می‌توانید برای بالا آوردن گوگل از هر نقطه‌ای در سیستم‌عامل و افزودنی OK Google کلید Capslock را فشار دهید و شروع به صحبت کردن با گوگل کنید و به آن دستور بدهید.

تقویت با فرامین صوتی ویندوز

حتما شما هم با خود فکر می‌کنید فشردن کلیدها برای افراد نابلدی مناسب است که نمی‌دانند چگونه به انگشتان خود استراحت بدهند! اگر می‌خواهید حتی بیشتر از این کنترل را به دست بگیرید و فقط از صدای خود استفاده کنید، می‌توانید از نرم‌افزار تشخیص صدای مایکروسافت که از ابتدا روی ویندوزها قرار دارد، استفاده کنید. نرم‌افزار تشخیص صدای مایکروسافت، نرم‌افزاری بسیار قدرتمند است و روی بیشتر نسخه‌های ویندوز در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید براحتی جستجوی صوتی گوگل را، با استفاده از روش مایکروسافت باز کنید. برای مثال، اگر شما اسکریپت AutoHotkey ذکر شده را ایجاد کرده‌اید، می‌توانید فرمان Press Capslock را برای باز کردن صفحه گوگل به زبان بیاورید سپس با گفتن فرمان Ok Google کار را شروع کنید. همچنین شما باید فرمان Stop listening را به جستجوگر صوتی ویندوز بدهید تا مطمئن شوید کار شما متوقف نمی‌شود. این دستورالعمل شاهکار نیست، اما این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون لمس کردن کیبورد خود، صفحه گوگل را باز کنید.

متاسفانه با وجود جذابیت و کارآمدی این فناوری، هنوز هم به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم به تمام زبان‌های زنده دنیا در هفت روز هفته و به طور کاملا صوتی از رایانه‌های خود استفاده کنیم. با این حال، با ترفند و به کار بردن برخی فرمان‌های عجیب و غریب می‌توانیم کمی بیشتر به ایده‌آل خود نزدیک شویم.

رکسانا زارع‌نعمتی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها