روایت فریدون عباسی از توانمندی‌های هسته‌ای

حاضریم رآکتور غربی‌ها را هم به روز کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره مواضع مقام معظم رهبری درباره برداشته شدن تحریم‌ها و عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهارداشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکنون هر چه انجام داده‌اند و مذاکراتی که تاکنون انجام شده است، در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری است که با رعایت خط قرمزهایی که رهبری ترسیم کردند بوده و از این به بعد هم همینطور است.
کد خبر: ۷۵۷۹۹۵
مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در چارچوب رهنمودهای رهبری عمل می کنند

علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با ایوانیس کاسو لیدی وزیر امور خارجه قبرس که ظهر امروز (شنبه 20 دی‌ماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد در جمع خبرنگاران ادامه داد: جوهر این سیاست‌ها حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و حفظ دستاوردهایی که تاکنون داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ملت ایران با فشار تحریم‌ها دست از پایداری خود برنمی‌دارند، خاظرنشان کرد: مادامی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در چارچوبی که مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند مورد تأیید مقام معظم رهبری و مردم هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: تا آنجایی که من از موضع‌گیری‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای اطلاع دارم، مبنای آنان بر این است که روش مقام معظم رهبری را در این زمینه ادامه دهند.

ولایتی با بیان اینکه آثار مخرب سیاست‌های حمایت از تروریست در منطقه فراتر رفته است، خاطرنشان کرد: اکنون آثار این حمایت‌ها را مشاهده می‌کنیم، چرا که آثار مخرب حمایت از تروریست‌ها به جاهای دیگر مانند فرانسه سرایت کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از منظر جمهوری اسلامی ایران نفس تروریست محکوم است، خاطرنشان کرد: اقدامات صورت‌گرفته در فرانسه را محکوم می‌کنیم، چرا که حرکات تروریستی که منجر به کشتن افراد بی‌گناه شود، در هر کجای دنیا که باشد از منظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است و این باعث تأسف ماست که بسیاری از مردم فرانسه به دست تروریست‌ها کشته شدند.

ولایتی ادامه داد: این باید هشداری برای آن دسته از کشورهای غربی و یا کشورهای منطقه باشد که از تروریست‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم باید حمایت می‌کردند، باشد چرا که هنگامی که شعله پلید تروریست بلند و تقویت شد به سراسر دامنه دنیا کشیده می‌شود و حتی دامنه ادعاهای آنان را می‌گیرد.

ولایتی خاطرنشان کرد: ترور یا تروریسم منطق کوری دارد که هیچ آیینی، اسلام و مسیحیت و سایر ادیان الهی آن را تأیید نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه افرادی مزدور دست به این اقدامات می‌زنند، خاطرنشان کرد: افرادی که دست به چنین اقداماتی در کشورها می‌زنند، مزدور هستند که توسط برخی از کشورها حمایت مالی می‌شوند و آدمکش‌های حرفه‌ای هستند که به دنبال اهداف متعالی نیستند، چرا که یک هدف متعالی نمی‌تواند تعیین‌کننده این کارهای شیطانی باشد و در اسلام نیز هیچ‌گاه منطق هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.


ولایتی در پاسخ به سؤال دیگری در ارزیابی وی از دستاورد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: مطالعه تاریخ بیداری اسلامی سابقه‌ای بیش از 200 سال دارد که در این قضیه ایران همواره پرچمدار بوده است.

وی ادامه داد: از نمونه‌های سابقه بیداری اسلامی در ایران و در سایر کشورهای اسلامی می‌توان به موضوع تحریم تنباکو که توسط میرزای شیرازی صورت گرفت اشاره کنیم که یکی از نشانه‌های بیداری اسلامی در برابر مقابله با استعمار بود یا در قیام مشروطه یا قیام مردم ایران برای ملی شدن صنعت نفت که موجب قطع ایادی استکبار شد، از جمله نمونه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با احیای ارزش‌های اسلامی در جهت توسعه و تقویت این ارزش‌ها در جهان اسلام گام برداشت هر چند که این اولین باری نبود که بیداری اسلامی به ثمر نشست و پس از آن با مشکلاتی روبه‌رو شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه با اشاره به قیام مردم مصر در زمان عبدالناصر خاطرنشان کرد: قیامی که مردم مصر در زمان جمال عبدالناصر در برابر استعمار کردند یکی از جلوه‌های بیداری اسلامی بود، همچنین انقلاب مردم الجزایرکه در برابر استعمار فرانسه صورت گرفت نیز می‌توان یکی دیگر از نمونه‌های بیداری اسلامی دانست که این امر پس از آن در کشورهایی مانند یمن، تونس و مراکش نیز تکرار شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه فراز و نشیب‌های بیداری اسلامی امر غیرمنتظره‌ای نیست، گفت: هر گام که برداشته می‌شود مردم آگاه‌تر می‌شوند و احتمال اینکه بیداری اسلامی در جهت تقویت و انسجام گام بردارد، با گذشت زمان بیشتر می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
دیدار و تماسهای تلفنی با مقامات آمریكایی در قالب مذاكرات هسته ای را هم حضرت آقا گفته !!!؟؟ یا نه این هم از سیاست دولت یازدهم كه میخواد یه جورایی ربط بده به حضرت آقا !!!!؟؟؟ ولی نه مردم حواسشان جمع !!!!!!!

نیازمندی ها