عراقچی: نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای، دوشنبه به تهران سفر می‌کند

مذاکره ظریف و کری، چهارشنبه در ژنو

در آستانه دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که بیست و هشتم دی آغاز خواهد شد، عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه و عضو ارشد گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان برنامه دیدارهای آینده دوجانبه و چندجانبه با اعضای گروه ١+ ٥ در تهران و ژنو را تشریح کرد. به گفته وی، روز دوشنبه بیست و دوم دی سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده آن کشور در مذاکرات هسته‌ای برای مذاکرات و رایزنی‌های دوجانبه هسته‌ای به ایران سفر می‌کند. وی در این سفر همچنین با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۷۷۴۳

عراقچی افزود: روز چهارشنبه بیست و چهارم دی نیز وزیر امورخارجه کشورمان و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به ژنو خواهند رفت تا پیش از مذاکرات دوجانبه معاونین خود با یکدیگر دیدار کرده و راهنمایی‌های لازم را به عمل آورند. وی افزود: متعاقبا طی روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم دی هیات‌های مذاکره‌کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت و روز بیست و هشتم دی نیز مذاکرات ایران و ١+٥ در سطح معاونان برگزار خواهد شد. عراقچی افزود: قبل و بعد از این مذاکرات، با بقیه اعضای 1+5 نیز به‌صورت دو جانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.

احتمال طرح «تحریم مشروط» ایران در کنگره

اما درحالی‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در جریان است، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت: مجلس سنا طی هفته‌های آینده بار دیگر طرح افزایش مشروط تحریم‌های ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد. به نوشته سایت انتخاب و به نقل از رویترز، مارک کرک که روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در کنگره صحبت می‌کرد، گفت انتظار دارد کمیته بانکی سنا بزودی طرحی را که وی پیش از این به صورت مشترک با رابرت منندز سناتور دموکرات به سنا برده بود، بررسی کند. این طرح پیش از این در ماه دسامبر به سنا معرفی شده بود، اما هم‌حزبی‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با بررسی آن در صحن سنا موافقت نکردند.

تهدید تندروها در واشنگتن به تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان در صورت شکست مذاکرات، درحالی است که سایت دیپلماسی ایرانی به نقل از روزنامه النهار نوشته است که «بعضی از افرادی که اوضاع را در داخل ایران دنبال می‌کنند، می‌گویند رسیدن به توافق نهایی تقریبا نهایی شده و دو طرف توانسته‌اند از مرحله گذشته عبور کنند و ظرف چند ماه آینده کار را تمام خواهند کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها