آیا سینمای هند علیه ایران گام برمی‌دارد؟

ایران ستیزی؛بالیوود در مسیر هالیوود

مسابقه تلویزیونی «عامل‌ ترس» با حضور شاهرخ‌خان یا آجی دیوگان ساخته خواهد شد

بدلکاران آماتور در کنار هنرپیشه معروف هندی

مجموعه پربیننده تلویزیونی هندی «عامل ترس: به خاطر بازیگری» صاحب یک فصل تازه می‌شود. خبر تولید فصل ششم این نمایش واقعی تلویزیونی (که به ریالتی شر هم معروف است) باعث توجه عموم رسانه‌های گروهی و مردم عادی شده است.
کد خبر: ۷۵۱۲۴۰
بدلکاران آماتور در کنار هنرپیشه معروف هندی
علت این توجه هم حضور احتمالی شاهرخ‌خان یا آجی دیوگان دو بازیگر مشهور سینمای هند به عنوان مجری این برنامه است. تهیه‌کنندگان این برنامه گفته‌اند یکی از این دو بازیگر به عنوان همکار با روهیت شتی مجری فصل پنجم آن همکاری خواهند داشت. این در حالی است که فصل‌های قبلی این مسابقه تلویزیونی فقط با حضور یک مجری جلوی دوربین رفته است. فصل پنجم از اواخر ماه مارس امسال تا اواخر ماه می همین سال ‌روی آنتن رفت و روهیت شتی کارگردان و تهیه‌کننده معروف بالیوودی به عنوان مجری با آن همکاری داشت. استقبال بالای تماشاگران از اجرای پرهیجان این فیلمساز باعث شد شمار بینندگان آن بسیار بالا رفته و به یک رکوردشکنی تازه در برنامه‌های تلویزیونی هند رسید. همین نکته سبب شد خالقان برنامه از وی دعوت کنند تا اجرای فصل ششم را هم به عهده بگیرد. شتی در مصاحبه‌ای اعلام کرد به شرطی این دعوت را می‌پذیرد که یکی از دو بازیگر محبوب وی شاهرخ‌خان یا آجی دیوگان هم به عنوان مجری مشترک با او همراه شوند و دو نفری به اجرای این نمایش پرهیجان بپردازند.

روهیت شتی برای دعوت از این دو بازیگر برای همکاری مشترک تلویزیونی دلیل خوبی دارد. او کارگردان چند فیلم پرفروش و موفق سینمای هند با بازی این دو بازیگر است. شاهرخ‌خان سال 2013 در «قطار اکسپرس چنای» این فیلمساز بازی کرد که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کل تاریخ سینمای این کشور آسیایی است. از سوی دیگر، آجی دیوگان در تمام 9 فیلم دیگر سینمایی این فیلمساز بازی داشته است. آخرین فیلم سینمایی روهیت شتی تا به حال «بازگشت سینگهام» است که تابستان امسال روی پرده رفت. این درام اجتماعی و پرتنش قسمت دوم یک فیلم موفق محصول سال 2011 با بازی آجی دیوگان است. شتی که خشنود از همکاری پرثمر سینمایی خود با خان و دیوگان است، می‌خواهد این موفقیت بالای سینمایی را به تلویزیون هم برساند. به گفته وی: «هم‌اکنون مشغول صحبت و مذاکره با این دو بازیگر هستم و امیدوارم یکی از آنها همکاری با من در این نمایش تلویزیونی را قبول کند. مطمئنم که فصل جدید عامل ترس به خاطر بازیگری با مشارکت یکی از این دو وارد مرحله تولید خواهد شد.» این در حالی است که تحلیلگران تلویزیونی می‌گویند در صورت حضور هر یک از این دو بازیگر در این برنامه تلویزیونی، تعداد تماشاگران آن باز هم بالاتر خواهد رفت.

فصل ششم مجموعه هم در حال و هوای فصل‌های موفق قبلی آن تولید خواهد شد. این برنامه نمایشی زنده تلویزیونی حال و هوای یک بازی خطرناک را دارد و بدلکاری‌های جسارت‌آمیز در راس ماجراهای آن قرار دارد. در هر اپیزود برنامه، شرکت‌کنندگان آن (که از بین افراد عادی و مردم معمولی هستند) رو درروی هم قرار می‌گیرند و دست به یک سری بدلکاری و کارهایی از این دست می‌زنند.

رقابت آنها به گونه‌ای است که در هر مرحله یکی از شرکت‌کنندگان حذف می‌شود. برنده نهایی در هر اپیزود، شرکت‌کننده‌ای است که بتواند تمام بدلکاری‌ها را با موفقیت انجام دهد و امتیاز بیشتری نسبت به بقیه شرکت‌کنندگان کسب کند. هر قسمت از برنامه سه شرکت‌کننده مرد و سه شرکت‌کننده زن دارد که به صورت مستقل و انفرادی کارهایشان را انجام می‌دهند. قرار است در فصل جدید برنامه یک تغییر کلی صورت گیرد. این تغییر شامل حضور 4 گروه دونفره می‌شود که به صورت یک تیم دست به بدلکاری می‌زنند. در فصل جدید این گروه‌های دونفره هر دو هفته یکبار در برنامه حضور خواهند داشت. شرکت‌کننده‌های منفرد هم یک هفته در میان، مهمان برنامه خواهند بود.

منتقدان تلویزیونی از نوع اجرای روهیت شتی در فصل پنجم تعریف زیادی کردند و گفتند مجری‌های قبلی در فصل‌های پیشین نتوانستند مثل او حضوری زنده و پرهیجان داشته باشند. او در کنار توانایی‌ و قابلیت‌های اجرای برنامه، جسارت زیادی از خود نشان داد و برخی مواقع با شرکت‌کنندگان همراه شد. این اقدام او، تماشاگران برنامه و منتقدان را شوکه کرد. همین مساله باعث شد از فصل پنجم مجموعه، به عنوان بهترین و جذاب‌ترین فصل آن اسم برده شود. اولین فصل برنامه ماه جولای 2008 تولید و روی آنتن رفت و آکشی کومار بازیگر مشهور بالیوودی مجری آن بود. علت انتخاب کومار برای اجرای برنامه این بود که خود او بدلکاری‌های سخت و خطرناک فیلم‌هایش را انجام می‌دهد. این فصل در 16 اپیزود از شبکه سونی پخش شد و بلافاصله با استقبال بالای تماشاگران هندی روبه‌رو شد. اما مسئولان شبکه سونی تولید فصل‌های بعدی را در دستور کار خود قرار ندادند و هیچ وقت هم علت آن مشخص نشد. آنها امتیاز تولید فصل‌های جدید برنامه را به شبکه «تلویزیونی کالر» فروختند. این شبکه تلویزیونی هم دوباره از آکشی کومار دعوت کرد تا کار اجرای فصل دوم را به عهده بگیرد. این فصل هم در 16 قسمت تهیه شد و سپتامبر 2009 روی آنتن رفت.

سومین فصل برنامه، سپتامبر 2010 تولید و در 16 قسمت پخش شد. اما آکشی کومار به دلیل بازی در چند فیلم سینمایی نتوانست مجری آن باشد. پریانکا چوپرا دیگر بازیگر بالیوودی مجری این فصل بود. فصل سوم هم یک برنامه پربیننده بود، هرچند گروهی از منتقدان انتخاب یک بازیگر زن به عنوان مجری یک برنامه پرتنش و سخت را یک انتخاب اشتباه ارزیابی کردند. آکشی کومار در فصل چهارم دوباره به عنوان مجری برگشت. این برنامه ژوئن 2011 به نمایش درآمد. یک اختلاف بزرگ فصل پنجم با فصل‌های قبلی (به‌جز تغییر مجری) افزایش تعداد اپیزودهای آن بود. این بار 18 قسمت از برنامه در مارس 2014 روی آنتن رفت. فصل ششم هم در 18 قسمت تهیه و تولید خواهد شد. نکته مهم در ارتباط با این برنامه زنده نمایشی هندی، اقتباسی و غیراصیل بودن آن است. این برنامه نسخه دوباره‌سازی و هندی‌شده یک ریالتی شو آمریکایی به نام «عنصر ترس» است که اولین بار سال 2001 پخش شد، تا سال 2012 چند بار تولید برنامه منتفی شد و در کل 114 قسمت آن تولید شد. جو راگنی مجری این برنامه بود و به شرکت‌کننده برنده 50 هزار دلار جایزه داده می‌شد.

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهرام معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
۰
۰
سلام،چرا صدا و سیما اینگونه مسابقات و برنامه ها را دوبله و پخش نمی كند؟ لطفاً پاسخ دهید.ممنون

نیازمندی ها