نوبخت لایحه بودجه 94 را تشریح کرد

یارانه نقدی همان ۴۵۵۰۰ تومان

سخنگوی دولت بااشاره به بررسی لایحه بودجه 94 در هیات وزیران، از افزایش اعتبارات عمرانی، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش حقوق کارکنان دولت در این لایحه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۰۹۶

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر روزگذشته وپس از جلسه هیات دولت، گفت: در جلسه امروز (دیروز) لایحه بودجه 94 مورد بررسی قرار گرفت ودر بودجه 94 در هزینه‌های جاری نهایت صرفه جویی را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: درخصوص اعتبارات عمرانی در بودجه، تکمیل طرح‌های ناتمام و بدهی پیمانکاران را دنبال می‌کنیم و این، به‌گونه‌ای است که اعتبارات عمرانی 20 درصد افزایش می‌یابد و در هزینه‌های جاری صرفهجویی می‌شود. نوبخت خاطر نشان کرد: مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی مثبت دنبال می‌شود و این مهم مد نظر است. وی اضافه کرد: در سال 94 حقوق همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد و با وجود صرفه‌جویی اعتبارات هزینه‌ای، افزایش حقوق را دنبال می‌کنیم؛ دولت با همه محدودیت‌ها نسبت به افزایش حقوق اقدام خواهد کرد. سخنگوی دولت با بیان این‌که یک سوم از تبصره‌ها را در هیات وزیران به تصویب رسانده، گفت: تا اواسط هفته آینده لایحه بودجـه در دولت به تصویب می‌رسد و در وقت قانونی، آن را به مجلس تقدیم خواهیم کرد. وی در مورد آزادسازی منابع ایران نیز اظهارکرد: 700 میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد؛ البته تفاوت نحوه استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات هر نوع کالا و خدمت دارد و عمدتا آنان به کالاهای اساسی و دارو معطوف است اما این رقم را حتی می‌توانیم به‌صورت نقد، اسکناس آن را داخل کشور بیاوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها