رازهای 100 سالگی

شکلاتی برای طول عمر

رازهای 100 سالگی

بفرمایید ماهی

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هرهفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۷۳۸۳۹۱
بفرمایید ماهی

جام جم سرا: احتمالا تا به حال اسم چینگدائو را نشنیده‌اید؛ شهری دورافتاده و بسیار کوچک در چین که ساکنان آن بین 101 تا 104 سال عمر می‌کنند.

به گفته کارشناسان راز طول عمر اهالی این منطقه به نوع تغذیه آنها برمی‌گردد. در حقیقت بشقاب غذای آنها سرشار از مواد غذایی سالمی است که طی سال‌‌ها پژوهش بومی به دست آمده است.

مردم چینگدائو بیش از هر خوراکی دیگری، ماهی می‌خورند. به باور اهالی این منطقه گوشت قرمز فایده چندانی برای بدن ندارد، اما ماهی از پیرشدن سلول‌ها پیشگیری می‌کند.

شاید تعجب کنید، اما ساکنان این منطقه معمولا صبح‌شان را با خوردن ماهی بخارپز شده شروع می‌کنند، برای تنقلات تکه‌های ماهی پخته خشک شده می‌خورند و برای یکی از وعده‌های ناهار یا شام، سراغ ماهی کبابی می‌روند البته این همه ماجرا نیست، زیرا مقالات علمی هم تاثیر مصرف ماهی روی افزایش طول عمر را ثابت می‌کند.

به عنوان مثال بررسی‌های اخیر محققان آمریکایی نشان می‌دهد مصرف ماهی می‌تواند به افراد کمک کند تا دست‌کم دو سال بیشتر زنده بمانند.

محققان دانشکده سلامت عمومی هاروارد و دانشگاه واشنگتن بابررسی شانزده ساله 2700 بزرگسال آمریکایی شصت و چهار ساله یا بیشتر به این نتیجه رسیدند افرادی که سطح اسیدهای چرب خون آنها در بالاترین سطح خود قرار دارد به طور متوسط 2.2 سال بیشتر از افرادی که اسیدهای چرب خون آنها در پایین‌ترین سطح است، عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که سطح اسیدهای چرب خون آنها بالاتر است تا یک‌سوم کمتر با خطر مرگ براثر بیماری‌های قلبی رو‌به‌رو هستند.

در واقع ماهی اسیدهای چرب امگا3 را برای بدن فراهم می‌کند که برای رشد مغز حیاتی است، می‌تواند تورم مغز را کاهش دهد و با بهبود سیستم‌های قلبی و عروقی از بروز مرگ زودرس پیشگیری کند البته بدن انسان نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا3 را تولید کند و بهترین منبع تأمین آن مصرف مداوم و منظم ماهی‌های چرب مثل تن، سالمون و ساردین است.

قابل توجه خانم‌ها

چند بار در هفته ماهی می‌خورید؟ اصلا جزو افرادی هستید که مصرف ماهی را در برنامه غذایی هفتگی‌تان قرار می‌دهید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است به شما تبریک می‌گوییم زیرا تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف ماهی بویژه ماهی‌های روغنی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، سالمون و ساردین احتمال ابتلا به بیماری سرطان پستان را تا 14 درصد کاهش می‌دهد.

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چقدر باید ماهی بخوریم؟ به گفته دکتر دئو لی، محقق این طرح برای هر فرد در هر هفته یک تا دو وعده خوردن ماهی چرب پیشنهاد می‌شود، اما نکته مهم این است که حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و از تازه بودن ماهی مطمئن شوید.

همچنین یادتان باشد بهترین روش برای طبخ ماهی، بخارپز و کبابی کردن است، اما در صورتی که فقط طعم ماهی سرخ کرده را می‌پسندید حتما از روغن‌های سالم مثل روغن کنجد استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها