عبدالرضا مصری یکی از طراحان طرح استفساریه مربوط به بخشنامه عدم کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان، از قرارگرفتن آن در نوبت بررسی مجلس برای جلسات هفته جاری خبر داد. در همین حال، اعلام شد روز سه شنبه ، دیوان عدالت اداری به موضوع بخشنامه دولت در خصوص کاهش حقوق دوران بازنشستگی کارمندان دولت تحت پوشش تامین اجتماعی رسیدگی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۶۴۷۵
بررسی استفساریه بخشنامه حذف اضافه کاری کارمندان در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح استفساریه بخشنامه 5271/93/200 معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری امروز (یکشنبه) در مجلس چاپ و بین نمایندگان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه استفساریه مربوط به این بخشنامه در حال اجرا تا امروز چاپ نشده بود، اظهار کرد: با پیگیری هایی که در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی انجام شد، طرح استفساریه برای بررسی در صحن علنی مجلس در اختیار نمایندگان قرار گرفت.

مصری ادامه داد: نوبت بررسی این استفساریه در تابلو هیات رییسه مجلس نیز ثبت شد و در نوبت سوم بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در مورد زمان بررسی این طرح استفساریه اظهار کرد: این موضوع به زمان مورد نیاز برای رسیدگی به دو طرح پیش از آن بستگی دارد.

مصری افزود: با توجه به این مساله، ممکن است استفساریه مورد نظر سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری یا یکشنبه هفته آینده بررسی شود.

این بخشنامه که از شهریور ماه اجرا شده است، با حذف اضافه کاری از کسورات ایام بازنشستگی کارمندان دولت تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی، سبب کاهش 30 تا 50 درصدی حقوق زمان بازنشستگی آنان می شود که سال ها این کسورات را پرداخته اند، زیرا ملاک تعیین حقوق بازنشستگی در این صندوق، جمع کسورات پرداختی های دوسال آخر است.

کمیسیون اجتماعی مجلس پیش تر ضمن اعلام مخالفت با اجرای بخشنامه 5271/93/200، خواستار لغو آن شده بود.

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفته است: از نظر مجلس، بخشنامه صادر شده تفسیر قانون محسوب می شود و خلاف قانون است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
من 28 سابقه دارم تا حالا بیمه كم شده حدود یكسال است كه ذیحساب از كسر بیمه اضافه كاری من خودداری میكند تو را به خدا این چه عدالتی است بدون در نظر گرفتن حقوق زن وبچه مردم بخشنامه صادر میكنند ما كه اختلاص نكردیم چرا حق زحمات چندین ساله مان بر باد برود خدا چطور از این ظلم اشكار میگذرد ما كه زورمان نمیرسد ،مسببین این بخشنامه ومسئولینی كه حق ما را نادیده میگیرند را به خدا واگذار می كنیم
چچ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
۰
۰
آیاهر كسی بخواد، میتونه قانون تصویب كنه پس نمایندگان محترم مجلس چكاره اند پس لطف كنید مجلس تعطیل كنیدنوبخت وعسكری آزاد بفرستین مجلس تا قانون تصویب كنند با عجله
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
۰
۰
اززمانی كه این نامه توسط عسكری ازادبه دستگاههای اجرایی ارسال شده متاسفانه عملكردافرادباسابقه وبا تجربه كه امیدشان حقوق بازنشتگی باكسر بیمه اضافه كار بوده عمكلردوپیشرفت كاری آنها به حداقل رسیده واز زمانی كه توسط نمایندگان محترم مجلس قرارشده درصحن مجلس تصمیم گیری شود متاسفانه هر ساعت یك سال برای یك میلیون خانواده می گذردخواهشمنداست وضعیت قشرآسیب پذیر كه اكثركارمندان وكارگران ضعیف می باشند اقدام نمایید با نهایت سپاس از طرف سنگهای زیرین آسیاب

نیازمندی ها