فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که روایتی از سال‌های قحطی در زمان احمدشاه قاجار است، در شهرک سینمایی غزالی کلید خورد.
کد خبر: ۷۳۶۴۶۲
روایت ابوالقاسم طالبی از «یتیم‌خانه ایران»

عباس شوقی، دستیار یک و برنامه‌ریز فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» با اعلام این خبر به فارس گفت: تاکنون بازیگرانی چون فرخ نعمتی، علیرام نورایی و بهار محمدپور مقابل دوربین اصغر رفیعی‌جم رفَته‌اند و صبح روز گذشته نیز برت‌جان‌کلن از هلند و برایان طرفه از انگلستان مقابل دوربین قرار گرفتند.

شوقی درباره ادامه فیلمبرداری این اثر سینمایی تاریخی توضیح داد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شش ماه در لوکیشن‌های مختلف ایران از جمله تهران و شمال کشور فیلمبرداری خواهیم کرد و فیلمبرداری بخش‌های مربوط به خارج از کشور هم یک ماه به طول خواهد انجامید.

در «یتیم‌خانه ایران» بازیگرانی چون علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، بهارک صالح‌نیا، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل‌آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند به ایفای نقش می‌پردازند. تهیه‌کنندگی این اثر سینمایی را محمدرضا تخت‌کشیان به‌عهده دارد.

داستان «یتیم‌خانه ایران» در سال‌های 1295 تا 1300 می‌گذرد که احمدشاه قاجار، مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و بیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران بویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم‌خانه ایران» پیش از این آثاری چون «ویرانگر»، «نغمه»، «دست‌های خالی» و «قلاده‌های طلا» را کارگردانی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها