«دیجیمون» نامی آشنا در فرهنگ و هنر ژاپن است و مردم این کشور آسیایی، آشنایی خوب و کاملی با آن داشته و از محبوبیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۷۲۵۴۴۱
ماجراهای دیجیمون‌ها در شبکه پویا

تا به حال یک مجموعه پربیننده تلویزیونی و چند فیلم سینمایی پرفروش از قصه مصور دیجیمون تهیه و تولید شده است. این قصه مصور که به قصه‌های مانگا معروف است، ‌صاحب بازی ویدئویی و عروسک‌های اسباب‌بازی هم شده است. مجموعه تلویزیونی دیجیمون که از شبکه پویا پخش می‌شود، هم مثل فیلم‌های سینمایی آن، روی عملیات و اقدامات هیجان‌انگیز و ماجراجویانه تعدادی مخلوق دیجیمونی تمرکز می‌کند. این موجودات شامل یکسری هیولاست که در یک دنیای خاص دیجیتال زندگی می‌کنند. این دنیای ویژه، حیات خود را از کره زمین و شبکه‌های ارتباطی مختلف آن می‌گیرد.

دیجیمون‌ها توسط نوع بشر بزرگ شده و رشد کرده‌اند. نکته جالب این است افرادی که آنها را بزرگ کرده‌اند، برای خود نام‌های خاصی دارند. خط اصلی قصه مجموعه درباره وحدت دیجیمون‌ها و حامیان انسانی آنها با یکدیگر برای مبارزه با نیروی شر و تاریکی است. این نیروهای منفی بخشی از خود آدم‌ها و دیجیمون‌ها هستند که هدف اصلی‌شان نابودی زمین و دنیای دیجیتال دیجیمون‌هاست.

تهیه‌کنندگان تلویزیونی اوایل سال 1999 تصمیم گرفتند یک مجموعه تلویزیونی براساس ماجراجویی‌های دیجیمون‌ها تولید کنند. پخش این مجموعه انیمیشنی اکشن و ماجراجویانه همزمان با تولید نسخه سینمایی آن آغاز شد. تهیه‌کنندگان مطمئن بودند قشر سنی کودک و نوجوان (و همچنین والدین آنها) استقبال خوبی از این مجموعه خواهند کرد. این مجموعه با نام «ماجراجویی دیجیمون»‌ به نمایش درآمد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، تماشاگران کوچولوی تلویزیونی استقبال خیلی زیادی از ماجراجویی‌های این هیولاهای دوست‌داشتنی کردند و طی سال‌های بعدی پنج فصل دیگر مجموعه تولید و پخش شد. این در حالی بود که صنعت سینما هم خود را از این موفقیت بی‌نصیب نگذاشت و تا امروز 9 فیلم سینمایی دیجیمونی ساخته شده و روی پرده سینماهای ژاپن رفته است. این فیلم‌ها هم در زمان اکران عمومی، جزو پرفروش‌ترین محصولات سینمایی زمان نمایش خود بوده‌اند. آوازه شهرت دیجیمون‌ها خیلی زود به خارج از مرزهای ژاپن رسید و بیش از 40 کشور جهان آنها را برای نمایش تلویزیونی و سینمایی خریداری کردند.

تولید و پخش مجموعه دیجیمون تا سال 2003 ادامه داشت و روی هم 139 اپیزود آن ساخته شده و به نمایش درآمد. تهیه‌کنندگان مجموعه در این زمان تصمیم گرفتند با قطع تولید فصل‌های تازه، فقط اقدام به ساخت قسمت‌های جدید سینمایی آن کنند. نکته جالب این است که قسمت‌های جدید سینمایی دیجیمون‌ها پس از قطع مجموعه تلویزیونی آن، صاحب تماشاگران بیشتری شد. به این ترتیب چند قسمت بعدی این مجموعه فیلم در مقایسه با چند قسمت اول آن، فروش بسیار بالاتری در جدول گیشه نمایش سینماها کردند.

در قصه مجموعه تلویزیونی دیجیمون‌ها گروهی از نوجوانان به شکل پیش‌بینی‌نشده‌ای به دنیای پر رمز و راز دیجیتالی فرستاده می‌شوند. این نوجوانان با هیولاهای پرقدرت دیجیمون همراه می‌شوند و طی یکسری ماجراجویی هیجان‌انگیز با شخصیت‌های منفی تلاش می‌کنند دنیا را از خطر نابودی نجات دهند. تهیه‌کنندگان مجموعه برای حفظ تماشاگران خود و جلوگیری از تکراری شدن ماجراها، در هر فصل تغییراتی در قصه، لوکیشن‌ها و ماجراها به وجود ‌آوردند. این تغییرات با واکنش مثبت تماشاگران و دوستداران مجموعه روبه‌رو شد.

دو فصل اول مجموعه در یک دنیای خیالی مشترک رخ می‌دهد، اما در فصل‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم مجموعه این مکان تغییر می‌کند و هر فصل، صاحب یک مکان و لوکیشن تازه می‌شود. با شروع فصل‌های تازه، شخصیت‌های جدیدی هم به قصه و ماجراجویی‌های آن افزوده می‌شود. این شخصیت‌ها هر یک داستان‌های شخصی خود را دارند که باعث تنوع در حال و هوای قصه شده و آن را وارد دنیاها و مرحله تازه و بدیعی می‌کند.

جالب این‌که در زمان تولید هر دو نسخه تلویزیونی و سینمایی دیجیمون، آنها شخصیت‌های مختلف خود را به یکدیگر قرض می‌دادند. از آنجا که تماشاگران تلویزیونی از بینندگان ثابت نسخه‌های سینمایی هم بودند، حضور یا غیبت این شخصیت‌ها برایشان عجیب نبود و براحتی با آن کنار می‌آمدند. هفت قسمت اول مجموعه سینمایی دیجیمون از سوی همان کسانی کارگردانی و تولید شد که مجموعه تلویزیونی آن را تولید کرده بودند.

قصه مصور دیجیمون که اولین‌بار سال 1997 منتشر شد، هنوز هم با داستان جدید آذین‌بخش صفحات مجلات کودکانه است. آکیوشا هونگا خالق اصلی این قصه علمی ـ تخیلی است و یوکیو کایزاوات و هیرویوکی کاکودو از جمله کارگردانان نسخه تلویزیونی آن هستند.

با آن‌که حال و هوای مجموعه و شخصیت‌های آن ژاپنی است و فرهنگ خاص این کشور را به نمایش می‌گذارد، اما فرانسه و آمریکا هم جزو سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان آن هستند و این مجموعه یک محصول مشترک به حساب می‌آید. کمپانی انیمیشن‌سازی ژاپنی تویی، سرمایه‌گذار اصلی دیجیمون است. ماه آگوست امسال رسانه‌های گروهی ژاپن خبری منتشر کردند که باعث خوشحالی دوستداران مجموعه تلویزیونی دیجیمون شد. رسانه‌ها به نقل از مسئولان کمپانی تویی نوشتند که فصل جدید مجموعه در دست تولید است و تماشاگران تلویزیونی بزودی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه خود را در یکسری ماجراجویی جدید تلویزیونی تماشا خواهند کرد.

فصل تازه دیجیمون برای سال 2015 آماده پخش می‌شود و همزمان با جشن تولد پانزده سالگی مجموعه تلویزیونی روی آنتن می‌رود. قصه این فیلم در همان دنیای معروف و اصلی دیجیمون‌ها اتفاق می‌افتد که الهام‌بخش داستان دو فصل اول و دوم مجموعه بود. نوجوانی هفده ساله به نام تامی شخصیت اصلی قصه است که با یاری دوستانش یک داستان و ماجراجویی تازه را در پیش می‌گیرند.

TV.guide / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها