سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت: اهداف اعلام شده این ائتلاف در مبارزه علیه تروریسم، با برخی اقدامات قبلی و کنونی بانیان اصلی و تعدادی از اعضای آن درخصوص تروریسم همخوانی ندارد.
کد خبر: ۷۱۸۰۷۵
اهداف ائتلاف علیه تروریسم سئوال بر انگیز است

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مرضیه افخم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص تحولات مرتبط با تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، تصریح کرد: موضع و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیش از این در عالی‌ترین سطوح از جمله ازجانب مقام معظم رهبری اعلام شده و وزارت امور خارجه نیز پیش از این در این باره مواضع روشنی داشته است.

افخم گفت: ماهیت قانونی ائتلاف تشکیل شده از منظر حقوق بین الملل محل سؤال جدی است و این ائتلاف خارج از سازوکارهای سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

وی افزود: همچنین اهداف اعلام شده این ائتلاف در مبارزه علیه تروریسم، با برخی اقدامات قبلی و کنونی بانیان اصلی و تعدادی از اعضای آن درخصوص تروریسم همخوانی ندارد.

افخم با اشاره به ریاکاری سیاسی برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم که اکنون پرچمداری مبارزه با داعش را عهده‌دار شده‌اند، گفت: مبارزه با تروریسم بیش از آنکه نیازمند ائتلاف‌های عریض و طویل و مانورهای رسانه‌ای و تبلیغی باشد، نیازمند اراده سیاسی و پرهیز از بازی‌های دوگانه درخصوص تروریسم و مصادیق آن است و متأسفانه سابقه برخی از اعضای برجسته ائتلاف یاد شده نشان می‌دهد که پرونده‌ای قطور در استفاده ابزاری از تروریسم و برخورد دوگانه با مصادیق این پدیده دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر شفافیت مواضع کشورمان درخصوص ضرورت مقابله صادقانه و حقیقی با پدیده تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در این زمینه مسئولانه عمل کرده است و بر همین مبنا بر ضرورت اقدام مسئولانه و صادقانه همه کشورها در کمک حقیقی به دولت و ملت عراق در روند مقابله با تروریسم و پرهیز از اقدامات مداخله‌جویانه نظامی و سیاسی در مسائل داخلی کشورها به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها