رئیس مرکز تحقیقات ایدز: از سال آینده برنامه چهارم آغاز می‌شود

سن ابتلا به ایدز در ایران: ۲۵ سالگی

رییس مرکز تحقیقات ایدز با اعلام سن ابتلا به بیماری ایدز در ایران، اجرای دقیق برنامه چهارم ایدز را در برخورد با این بیماری بسیار موثر عنوان کرد.
کد خبر: ۷۱۵۱۷۶
سن ابتلا به ایدز در ایران: ۲۵ سالگی

جام جم سرا: دکتر مینو محرز با اشاره به تدوین برنامه چهارم کشوری کنترل ایدز گفت: استراتژی‌های نوشته شده در این برنامه بر اساس نظرات کار‌شناسان است و اگر دقیق اجرا شود بسیار موثر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه به طور متوسط سن ابتلا به ایدز در کشور ۲۵ سال است، گفت: طبق آمار گزارش شده حدود ۲۸ هزار مبتلا در کشور شناسایی شده‌اند. البته در کنار این، آمار تخمینی ما حدود ۱۰۰ هزار نفر است.
او افزود: ایران جزو کشورهایی است که دارای برنامه استراتژیک کنترل ایدز است و برنامه چهارم آن از سال ۹۴ آغاز می‌شود.

محرز با تاکید بر لزوم ایجاد همکاری میان وزارت بهداشت و سایر نهاد‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها در زمینه مبارزه و کنترل با ایدز گفت: وزارت بهداشت تاکنون از همکاری سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها محروم بوده و این درحالی است که مساله ایدز تنها مساله وزارت بهداشت نیست. در حال حاضر تنها وزارت بهداشت در این زمینه کار می‌کند ولی باید همه ارگان‌ها و نهاد‌ها در زمینه ایدز همکاری کنند و وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد.

به نقل از ایسنا، رئیس مرکز تحقیقات ایدز درمورد روند شناسایی و درمان مبتلایان به ایدز تصریح کرد: افراد مبتلا به دلیل عدم آگاهی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و در نتیجه روند شناسایی به درستی صورت نمی‌گیرد.

وی راهکار این معضل را آگاهی بخشی وسیع و مستمر از طریق رسانه‌ها عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها