معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مجوز گرفتن کتاب‌های نویسنده‌هایی مثل رضا براهنی و کتابی مربوط به اسماعیل خویی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۷۱۱۳۲۶
براهنی مجوز می‌گیرد؟

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد که امروز همراه مدیران این معاونت در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش کار می‌پرداخت، در پاسخ به پرسشی که به علت مجوز گرفتن آثار نویسنده‌هایی چون رضا براهنی و کتابی درباره اسماعیل خویی، گفت: کتاب منتشرشده درباره آقای خویی بوده و موضوع این است که ما یقین داریم براساس ضوابط نشر کار را باید براساس محتوا بررسی کرد و کاری به نام نویسنده نداریم.

او افزود: ما می‌خواهیم به مُر قانون عمل کنیم و فهم ما از ضوابط مصوب شورای انقلاب فرهنگی این است که فقط به محتوا توجه کنیم، اما اکنون بحث‌هایی در رسانه‌ها مطرح شده و برخی گفته‌اند که باید به مؤلف هم توجه کرد. ما بخشی از این بحث‌ها را که جدی هستند به هیات نظارت منتقل می‌کنیم و معتقدیم نباید بحث‌ها به سمت لجاجت برود و فصل‌الخطاب نظر هیات نظارت است، ما هم تابع نظر این هیات هستیم که مرجعی است که قانون آن را تعیین کرده است.

همچنین علی شجاعی‌صائین، مدیر اداره کتاب، در این نشست درباره کتابی از میرکاظمی درباره قرارداد کرسنت گفت: این کتاب به ارشاد داده شده، اما هنوز ابلاغی درباره این کار نداده‌ایم و باید نتیجه کار کارشناسی را دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها