یادداشتی در باره طلاق آزاده نامداری

از ماست که بر ماست

حریم خصوصی مثل خیلی چیزهای دیگر در کشور ما، نه از سمت خود شخص و نه از سمت دیگران به رسمیت شمرده نمی‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۸۹۴
از ماست که بر ماست

منظور از به رسمیت شمردن یعنی تعریف درست و صحیح این موضوع در عمل که اتفاقا در بسیاری از موارد به اتفاقات ضد این تعریف منجر می‌شود یا زمانی کسی یا کسانی به دنبال ارائه تعریف دقیق آن می‌روند که پیش از آن خود یا خودشان به این مساله خدشه وارد کرده‌اند.

اگر نخواهم پیچیده حرف بزنم، باید یکراست بروم سراغ موضوع جدایی آزاده نامداری و فرزاد حسنی یا حتی پیشتر از آن ازدواج مهناز افشار و صدها مورد دیگر.

در همه جای دنیا، داستان تا حد زیادی همین است که در کشور خودمان هم اتفاق می‌افتد، هزاران نشریه و رسانه در دنیا کارشان پرداختن به همین موضوعات است و میلیون‌ها نفر در جهان کارشان پیگیری همین خبرها اصلا محبوبیت نشریات زرد و اخبار زندگی خصوصی چهره‌ها، هزاران بار جذاب‌تر از اخبار انتخابات و جنگ‌ها و مسائل اجتماعی است.

ذائقه مخاطب تا بوده همین بوده و کسی نخواسته و نمی‌تواند این ذائقه را تغییر دهد و حتی سلیقه و انتخاب افراد را برای پیگیری این موضوعات قضاوت کند.اما می‌توان در مورد این‌که خود افراد تا چه اندازه حریم شخصی‌شان را در معرض دید و پیگیری دیگران قرار می‌دهند، قضاوت کرد.

در همین موضوع اخیر،گفت‌وگو‌ها و نقل به مضمون‌ها نشان می‌دهد، دو چهره مورد نظر از طریق دوستان رسانه‌ای خود، اجازه ورود به همه جزئیات مراسم و عقدشان را داده‌اند.

فرزاد حسنی به روایت خبرنگاری که خود را دوستش معرفی می‌کند، با اطلاع و نظارت خودش جزئیات مراسم عقد و عکس‌های مورد نظر را در اختیار نشریه‌ای قرار می‌دهد، بعد‌ها هم عکس‌های این زوج و صحبت‌ها در مورد ازدواجشان بارها رسانه‌ای می‌شود، حالا بعد از یک سال، به هر دلیلی این زوج تصمیم به جدایی می‌گیرند و خبر این جدایی از سوی آزاده نامداری رسانه‌ای می‌شود، خبرنگار یا همان دوست فرزاد حسنی، به نامداری اعتراض می‌کند که چرا خبر را رسانه‌ای کرده و نامداری هم در پاسخ، گفت‌وگویی انجام می‌دهد و حالا مساله تا کجا پیش برود، مشخص نیست، اما کاملا مشخص است که از همان ابتدای آشنایی و ازدواج، اصرار بر رسانه‌ای شدن از سمت این زوج وجود داشته و حالا این حواشی‌ها دیگر جای اعتراضی برای اهمیت حریم شخصی و موضوعات مشابه نمی‌گذارد.

قسمت متفاوت داستان رعایت نشدن حریم خصوصی چهره‌ها در کشور ما به همین جا می‌رسد که اعلام خبرهای ازدواج‌شان، حریم خصوصی تعریف نمی‌شود، اما خبر جدایی و طلاق حریم خصوصی تعریف می‌شود، این وسط رسانه و مخاطب هم آتش بیار معرکه معرفی می‌شوند، در حالی که از ماست که بر ماست.

مستوره برادران نصیری - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
درسته
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
۰
۰
كاملا درسته . در واقع زوجی كه برای چشم مردم میرن پای سفره عقد ! باید در انتظار رسانه ای شدن طلاقشون هم باشن . چه بسا كه این طلاق رو خود نامداری علنی كرد و فقط رسانه ها نشر كردنش . مثلا میشد نامداری با صبا گفتگو نكنه . لابد خواسته یه گفته ایش به گوش حسنی برسه . ولی نمیدونست كه توی كل ایران و حتی كشورهای دور نشر و پخش میشه . پس خود كرده را ... .
پرستو
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
۰
۰
سلام.اقای حسنی تو برنامه سال تحویل خیلی ب همسرشون خانم نامداری و خانواده ایشون بی احترامی كردن.از همون جا معلوم بود ك خانم نامداری زندگی سختی در كناره اقای حسنی دارن ..
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
خیلی ناراحت كننده است. امیدوارم هر دو بیشتر فكر كنن و به زندگیشون برگردن و رسانه ها بیش از این به این قضیه دامن نزنن. حیفه یه زندگی از هم بپاشه! باید گذشت باشه. دوستان! زندگی زناشویی خیلی پیچیده است همینطوری هر كی از راه میرسه درمورد دو شخصیت قضاوت نكنه. ما مسئولیم
hani ze
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
وقتی تو برنامه تحویل سال اومدن دستشون رو گذاشتن رو دست هم و عاشقونه همدیگرو نگاه میكنن اونایی هم كه نمیدونستن اینا ازدواج كردن فهمیدن چرا الكی جو میدن میخواستید تابلو نكنید مردم چه گناهی كردن
پرستو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
این همه تو چشم كردن تو چشم مردم رسانه ای كردن ی ازدواج واقعااااااااا نیاز بود كه حالا فرزاد خان از اینكه خبر طلاقش همه فهمیدن گله منده و تو رادیو مردمو فضول خطاب میكنه آقا فرزاد مگه این مردددم فضول از ازدواج شما خبر داشتن خودتون تو مجلات عكس عقدتونو منتشر كردید تو برنامه زنده صدا و سیما شعر های عشقو لانه خوندید حالا ناراحتی چرا بقیه متوجه شدن ؟؟واقعا از ماست كه برماست.......
س
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
واقعا!!! موافقم.اینكه 12 روز كسی رو تو اتاق حبس كنه كه فلان متنو برای خبر ازدواج من بنویسو چه جوری بنویس و تو نت تو بوق و كرنا كن !! بعد وقتی خبر طلاقش تو نت پخش میشه میاد چنین مصاحبه ای میكنه و ملت رو فضول و بی فرهنگ خطاب میكنه!! واقعا كه ادم میمونه چی بگه؟!! اون موقع فضولی نبود مردم درباره ازدواجت بدوند ولی الان كه درباره طلاقت بدونن فضولند!
ااااا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
۰
۰
بابا چرا مسایل را با هم قاطی می كنید . ازدواج را خودش خواسته باشه پخش كنه دلیل نمیشه كه تلخی طلاقش را هم بخواهد پخش كند. منظورش این نیست كه بقیه ندانند جدا شده اند بلكه منظورشان امتناع و اكراه از شرح و چگونگی و جزییات است . مسلمان بودن را از یاد نبریم لطفا و لاتجسسوا را

نیازمندی ها