روزنامه خندان

سیا نرمه نرمه

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۰۳۸۴۵
تیک آف به شیوه برادر باهنر

سیاست روز: تیک آف به شیوه برادر باهنر
محمدرضا باهنر:همه نمایندگان از وظایف و اختیارات یکسانی برخوردار هستند و هیچ‌کس نماینده‌تر نیست.
عبارت فوق یادآور کدام یک از گزینه‌های زیر است؟
الف) فرق کلاغ در این است که یکی از بال‌هایش از آن یکی مساوی‌تر است.
ب) همه نمایندگان مساوی هستند حتی اگر خلاف آن ثابت شود.
ج) به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.
د) دنیا دیگه مثل تو نداره / نداره نمی‌تونه بیاره

باهنر: تولید باید یک «تیک‌آف» داشته باشد اما هنوز تیک‌آف انجام نشده است.
ما از این اظهارنظر نتیجه می‌گیریم که:
الف) «تیک‌آف» ترجمه فارسی ندارد.
ب) برادر باهنر سر استاد حدادعادل را دور دیده است.
ج) گاهی باید فارسی را پاس داشت و انگلیسی را "زاپاس"!
د) همیشه پای یک انگلیسی در میان است.

برادر باهنر: باید چهار پنجم وقتمان را صرف کار کنیم و انتخابات هم سرجایش خوب است. اما بعضی‌ها همه دوران را می‌خواهند به انتخابات تبدیل کنند.
به عقیده شما چرا بعضی‌ها دلشان می‌خواهد در مملکت انتخابات باشد؟
الف) چون دوست دارند الکی پول خرج کنند.
ب) چون دلشان برای خوابیدن در کف خیابان تنگ شده است.
ج) چون یک پنجم وقت آقایان خالی است و باید پر شود.
د) چون دور هم هستیم و خوش می‌گذرد.

شرق : خبرنگارلوژی
دانشمندان جهان الان دارند بررسی می‌کنند چطوری برویم فضا زندگی کنیم، دانشمندان داخلی تز می‌دهند چطوری زندگی فضایی برای ما درست کنند. مثلا در این چندروز به بهانه روز خبرنگار خیلی از دانشمندان گفتند خبرنگار و روزنامه‌نگار باید چطوری باشد و چطوری نباشد. همچنین خیلی از دانشمندان سعی کردند برای خبرنگاران نسخه بهبود بنویسند، اما حرف‌هایی که می‌زنند عملا نسخه خبرنگاران را می‌پیچد.
به همین مناسبت چون بین عالمان و دانشمندان اختلاف‌نظر به‌وجود آمده، ما هم گفتیم وارد شویم و حرف آخر را اول بزنیم که خبرنگار باید چطوری باشد.
خبربیار: بعضی‌ها دوست دارند خبرنگار جای اینکه خبرنگاری کند، خبربیاری کند و بیاید خبر را در گوششان بگوید و خبر را به‌جای عمومی، خصوصی منتشر کند. خبربیارها در نهایت رییس یک جایی می‌شوند.
خبرنیار: بعضی‌ها دوست دارند خبرنگار خبر نیاورد. برای این‌کار حاضرند سکه و بن خرید و بلیت هواپیما هم بدهند. خبرنیارها اگر پیشرفت کنند وارد یک جاهایی می‌شوند و عاقبت‌به‌خیر می‌شوند.
خبرببر: بعضی‌ها دوست دارند خبرنگارها نه خبر بیاورند نه خبر ببرند، اما خوششان می‌آید خبرشان را این‌ور آن‌ور ببرند تا به هر قیمتی شده تیتر یک شوند. خبرببرها بعد از مدتی از تحریریه دفع و به‌صورت زیرپوستی به‌عنوان مشاور وارد سازمان‌ها می‌شوند.
خبربخور: بعضی خبرنگارها هم هستند که تخصصشان خوردن خبر است. خدا قسمت هیچ سردبیری نکند.
خبرساز: بعضی خبرنگارها خبرسازند. یعنی معلوم نیست یک خبر تخیلی را از کجای لپ‌تاپشان درمی‌آورند و منتشرش می‌کنند. خبرسازان تخصص دیگرشان مصاحبه با مردم است آن‌هم به‌نحوی که مردم حرفی را می‌زنند که روحشان هم ازش خبر ندارد.
خبرفروش: بعضی خبرنگارها خبر را به‌زور در صفحه فرومی‌کنند و پدر صفحه‌آراهای روزنامه را درمی‌آورند. به این افراد خبرفروش می‌گویند.
خبرخبره: خبرخبره‌ها خبرنگارانی هستند که فکر می‌کنند خبره خبرنویسی هستند و هیچ خبرنگاری را قبول ندارند.
روزنامه‌نگار: روزنامه‌نگاران خبرنگارانی هستند که فکر می‌کنند سیستم‌عاملشان «اندروید» است و خودشان را خبرنگاران بهتر و نازتر می‌پندارند.
خبرنگاران: آدم‌هایی هستند که نه پول درست‌وحسابی درمی‌آورند، نه آینده درست‌وحسابی دارند، نه امنیت درست‌وحسابی دارند و نه خواب درست‌وحسابی دارند، اما خودشان خیلی درست‌وحسابی هستند و دمشان گرم و بوس.

کیهان: گفت و شنود(بخیه !)
گفت: این روزها اصحاب فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 و برخی از وابستگان به کانون‌های سرمایه‌داری که در دولت جدید پر‌و‌بال گرفته‌اند همراه با رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین از هر فرصتی برای حمله به کیهان استفاده می‌کنند.
گفتم: دشمنی آنها با کیهان باعث افتخار کیهان است.
گفت: هنوز هم با استناد به گزارش ماه گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، ادعا می‌کنند کیهان در مقایسه با سایر روزنامه‌ها یارانه بیشتری دریافت کرده است!
گفتم: اولا؛ خدا را شکر که نمی‌توانند بگویند کیهان از کمک مالی ملک عبدالله به فتنه‌گران سهمی داشته است! و یا از مفسدان اقتصادی پولی گرفته است! یا از موسسات آمریکایی برای سیاه‌نمایی علیه انقلاب کمک دریافت کرده! یا با هزینه الیزابت چنی برای آموزش‌های ضدانقلابی به هلند و آمریکا و دوبی اعزام شده است! و یا به دعوت جرج سوروس صهیونیست به آمریکا رفته است و...
گفت: ثانیا چی؟!
گفتم: ثانیا این که درباره یارانه هم بدجوری به جدول زده‌اند تا آنجا که بی‌بی‌سی هم برای حفظ آبروی نداشته نوچه‌های داخلی خود گفته است رقم اعلام شده برای موسسه کیهان بوده است که 7 نشریه و از جمله 3 روزنامه منتشر می‌کند و نه فقط برای روزنامه کیهان.
گفت: معاونت مطبوعاتی ارشاد که از موضوع باخبر است، چرا اطلاعات دروغ داده است؟!
گفتم: بعضی‌ها برای هر جریانی که در قدرت است بوق می‌زنند و اصلا هم به روی خودشان نمی‌آورند که بخیه به آبدوغ زده‌اند!
گفت: یکی از سایت‌ها خواستار پاسخ کیهان شده است.
گفتم: یارو به پزشک مراجعه کرد و گفت؛ آقای دکتر! مدتی است که هیچکس به من محل نمی‌گذارد. دکتر منشی خود را صدا کرد و گفت؛ نفر بعدی!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها