رئیس مرکز آمار ایران با بیان این‌که اطلاعات حاصل از سرشماری عمومی کشاورزی، محرمانه است، گفت: مردم مطمئن باشند که اطلاعات آنها ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۱۷۵۶
مردم در سرشماری کشاورزی نگران حذف یارانه نباشند

به گزارش ایسنا، عادل آذر در حاشیه دومین گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها بااشاره به سرشماری عمومی کشاورزی در سال 93، افزود: آخرین سرشماری انجام شده برای کشاورزی در سال 82 بوده و در این دوره نیز باید سال گذشته انجام می‌شده است ولی به دلیل تغییر دولت و موضوعات مدیریتی، این طرح با یک سال تاخیر اجرا خواهد شد.

وی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی به روش الکترونیک خبر داد و گفت: برای اولین بار است که در ایران یک سرشماری عمومی با پوشش جمعیتی 30 هزار نفری به صورت الکترونیک انجام می‌شود. 7000 مامور و کارشناس به صورت کاملا آنلاین اطلاعات مربوط به بهره‌وری و کشاورزی را وارد شبکه اطلاعاتی می‌کنند.

رئیس مرکز آمار ادامه داد: معمولا نتایج سرشماری کشاورزی یک تا دو سال بعد از اتمام اجرای طرح اعلام می‌شد و می‌توان گفت در زمان اعلام، آن اطلاعات غیرقابل استفاده بود اما در این دوره تا نهایتا شش ماه بعد، نتایج اعلام می‌شود.

آذر با بیان این‌که هرچه در حوزه شمول کشاورزی قرار بگیرد مورد واقع می‌شود، افزود: اطلاعات باغ، زمین کشاورزی، گاومیش و دیگر حیوانات طی 70 مورد سوال و جواب ارزیابی قرار می‌‌شود.

وی درباره اهمیت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی تصریح کرد: 12 درصد از تولید ناخالص ملی از بخش کشاورزی تامین می‌شود. همچنین 20 درصد اشتغال افراد ایرانی را کشاورزی به خود اختصاص داده است. ما بر اساس این اطلاعات می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که نقاط ضعف در حوزه کشاورزی چیست و برنامه‌ریزی منطقه‌ای چگونه باید باشد.

آذر در رابطه با این‌که اطلاعات این سرشماری در جریان هدفمندی یارانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: این اطلاعات در سطح جزء و هر واحد بهره‌برداری کاملا محرمانه است و تنها به‌صورت کلان بررسی می‌شود. در رابطه با سرشماری نفوس و مسکن نیز بسیاری از افراد نگران حذف یارانه‌شان بودند اما به آنان اثبات شد که ارتباطی میان سرشماری و یارانه نبود.

وی تاکید کرد: تنها ممکن است از بابت خدمات‌رسانی و یارانه‌های کشاورزی، یارانه‌های نهاده‌ها یا تسهیلات معیشتی به صورت کلان بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها