منابع دیپلماتیک مصری خبر دادند

عمرو موسی جانشین احتمالی اخضرابراهیمی

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل استفان دمیستورا دیپلمات ایتالیایی -سوئدی را به عنوان نماینده ویژه جدید خود در سوریه تعیین کرد.
کد خبر: ۶۹۴۴۹۹
دمیستورا جانشین اخضر ابراهیمی شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دمیستورا جانشین اخضر ابراهیمی می شود، فرستاده ای که در ماه مه پس از بی نتیجه ماندن دو دور مذاکره صلح و تشدید مناقشه در سوریه از مقام خود استعفا کرد.

به گفته سازمان ملل ، جنگ سوریه که وارد چهارمین سال خود شده است بیش از 162 هزار کشته بر جا گذاشت .

بان گفت : وی پیش از این انتصاب، مشورت گسترده ای با مقامات سوریه داشته و با اتحادیه عرب نیز در مورد انتصاب ˈ رمزی عزالدین رمزی ˈ مصری به عنوان معاون نماینده ویژه مشورت کرده است.

رمزی یک دیپلمات مصری و معاون سابق وزیر خارجه بود.

بان کی مون به خبرنگاران گفت : نماینده ویژه تمام تلاش هایش را برای پایان دادن به خشونتها و نقض حقوق بشر و تقویت یک راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه به کار خواهد برد.

دبیرکل سازمان ملل از جامعه بین الملل یویژه شورای امنیت و طرفهای سوری خواست با دمیستورا که پیش از این در عراق و افغانستان نیز خدمت کرده ، همکاری کنند.

استفان دمیستورا، یک دیپلمات با سابقه سوئدی-ایتالیایی است که روز گذشته از سوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به عنوان جانشین «اخضر ابراهیمی» فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوریه منصوب شدن.

دمیستورا متولد 25 ژانویه 1947 در استکهلم سوئد است. پس از 40 سال فعالیت در بخش‌های مختلف سازمان ملل وارد دولت ماریو مونتی، نخست‌وزیر ایتالیا شد.

از سوابق وی در سازمان ملل می‌توان به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در جنوب لبنان (2001-2004) عراق (2007-2009) و افغانستان (2010-2011) اشاره کرد. وی با توجه به فعالیت در حساس‌ترین نقاط دنیا دارای تجربه قابل توجهی است.

زمانی که دمیستورا به عنوان کارآموز در برنامه جهانی غذای سازمان ملل در قبرس مشغول فعالیت بود شاهد مرگ کودکی در منطقه سبز جدا کننده قبرس و بخش ترک نشین شمال این کشور توسط یک تک تیرانداز بود. این حادثه تاثیر زیادی بر وی گذاشت به طوری که به اعتقاد خود تصمیم گرفت زندگی خود را صرف کمک به مردم در مناطق جنگی و دارای تنش کند. (ایرنا-تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها