حمله به قهوه خانه با چاقو و اسلحه

«گرگ نیمه عریان» تهران بازداشت شد

صاحب یک شرکت ورشکسته که به بهانه مزایده و فروش زمین و دیگر اموال شرکتش، کلاهبرداری کرده بود بازداشت شد.
کد خبر: ۶۹۳۳۸۹
کلاهبرداری با ترفند شرکت در مزایده

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران از صاحب یک شرکت به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد سرمایه‌گذاری داشتم و در روزنامه آگهی یک شرکت را دیدم که به دلیل ورشکسته شدن اعلام کرده بود اموال و زمین چند هکتاری شرکت را که در یکی از شهرستان‌ها است از طریق مزایده می‌فروشد.

پس از خواندن آگهی تصمیم به خرید زمین گرفتم و پس از تماس با مدیر شرکت و پرداخت مقداری پول، در مزایده شرکت کردم.

وی اضافه کرد: پس از چند ماه نتیجه مزایده به من ابلاغ و پی بردم که برنده شده‌ام. پس از ملاقات با مدیر و گفت‌وگو با وی قرار شد طی چند مرحله 500 میلیو ن تومان بابت خرید زمین به حساب مدیر شرکت واریز کنم و یک هفته بعد سند زمین در دفترخانه به نام من ثبت شود.

شاکی تصریح کرد: مدیر شرکت چند ماه زمان تحویل زمین را به تعویق انداخت و من نیز تصمیم گرفتم معامله را فسخ کنم، اما او دوباره از من فرصت خواست که بناچار خواسته‌اش را پذیرفتم.

شاکی یادآور شد: به رفتار مدیر شرکت ورشکسته ظنین شدم و به تحقیقات پرداخته و متوجه شدم زمینی که به من فروخته شده، پیش از این به دلیل بدهی مالی شرکت به بانک واگذار شده است و اصلا زمینی برای فروش وجود نداشته و او با چاپ آگهی مرا فریب داده و کلاهبرداری کرده است.

با دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این باره آغاز و معلوم شد ملکی برای مزایده وجود نداشته و صاحب شرکت به طرز مرموزی ناپدید شده است. این در حالی بود که شواهد نشان می‌داد، متهم فراری علاوه بر کلاهبرداری از این شاکی، دیگر اموال شرکتش را نیز از طریق مزایده‌های مختلف به فروش رسانده و مبالغی از شرکت‌کنندگان دریافت و بی‌آن‌که اموال را به آنها تحویل دهد متواری شده و مالباختگان نیز در مراکز پلیس از وی شکایت کرده‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه یافت و این متهم در مخفیگاهش بازداشت شد.

با اعتراف متهم تحقیق از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها