در عملیات ویژه کارآگاهان پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان، اعضای بزرگ‌ترین باند سرقت منزل با 11 سارق دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۰۹۱۸
انهدام بزرگ‌ترین باند سرقت از منازل در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: در پی سرقت‌های منزل در محدوده جنوب و غرب شهر اصفهان، شناسایی و دستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های دیگر در دستورکار، کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ستار خسروی افزود: تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که یکی از واحد‌های پلیس هنگام گشتزنی، دو نفر را که قفل منزلی را تخریب می‌کردند، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ خسروی یادآور شد: متهمان ابتدا منکر جرم بودند، اما هنگامی که با مدارک پلیس روبه‌رو شدند، به ده‌ها فقره سرقت منزل و کیف قاپی در محدوده‌های جنوب و غرب شهر اصفهان اعتراف و 10 نفر از همدستانشان را معرفی کردند.

وی تصریح کرد: با اعترافات متهمان ماموران طی هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهمان رفته و 10 عضو دیگر این باند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: در این عملیات اموال مسروقه بسیاری شامل لوازم صوتی و تصویری، لپ‌تاپ، رایانه و اشیای عتیقه و با ارزش از مخفیگاه سارقان کشف شده است.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: شهروندانی که از منازل آنها در حوزه جنوب و غرب شهر اصفهان در یک یا دو ماه گذشته سرقت شده است، می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پایگاه جنوب و غرب پلیس آگاهی استان اصفهان مراجعه کنند یا با شماره 2184333 تماس بگیرند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان این‌که این سارقان منازل بدون حفاظت را انتخاب می‌کردند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که روی دیوارها از حفاظ‌های ایمنی مناسب و برای منازل از درهای ضد سرقت و درهای آکاردئونی استفاده کنند و از نگهداری اشیا و اموال با ارزش در منازل خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی افزود: سارقان، از منازلی که چراغ آنها خاموش و خالی از سکنه بود، سرقت می‌کردند.

سرهنگ خسروی خاطرنشان کرد: سارقان در اعترافات خود عنوان کردند، در راه پله به همسایه‌ها بر خورده و بدون این‌که کسی از هویت آنها بپرسد، با خیال راحت سرقت‌ها را انجام می‌داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: همسایه‌ها باید نسبت به جابه‌جایی اثاثیه و تردد در آپارتمان‌ها حساس باشند و اگر فرد غریبه‌ای را در آپارتمان دیدند، از هویت وی اطلاع یافته و تردد یا توقف افراد غریبه و مشکوک در کوچه و آپارتمان را با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها