یک متخصص زنان و زایمان گفت: طی سه ماه اول بارداری که اندام‌های جنین درحال شکل گرفتن است، مادر باردار نباید اقدام به روزه گرفتن کند.
کد خبر: ۶۸۹۷۰۶
روزه‌داری بارداران زیر نظر پزشک

جام جم سرا: دکتر آمنه لاهوتی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: از طرفی درطول بارداری کاهش کالری دریافتی مادر سبب وزن نگرفتن کافی جنین و حتی کاهش وزن وی می‌شود و معمولا در گرسنگی‌های طولانی مادر شاهد تولد نوزاد با وزن کم هستیم. به همین دلیل درسه ماهه سوم بارداری نیز روزه گرفتن توصیه نمی‌شود. درمورد سه ماهه دوم بارداری حساسیت به این شدت نیست، اما بازهم خطر کاهش رشد جنین و تولید مواد سمی بویژه در گرسنگی‌های طولانی‌تر از هشت ساعت وجود دارد.

وی توصیه کرد: اگر باردار هستید و تمایل به روزه گرفتن دارید حتما باپزشک خود مشورت کنید تا برحسب سن حاملگی و شرایط وزنی شما و مسائل خاصی که ممکن است در بارداریتان وجود داشته باشد شما را راهنمایی کند. علاوه بر این رژیم غذایی زنان باردار سالم روزه‌دار باید حاوی پروتئین، سبزی و میوه‌ها و خوراکی‌های شیرین مفید و مغذی مانند خرما باشد. در وعده‌های افطار از مایعات و مواد غذایی سبک استفاده کنند و به فاصله چند ساعت شام میل کنند و هنگام سحر از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، گردو، خشکبار و خرما استفاده کنند. در صورت بروز سردرد و سرگیجه روزه را متوقف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روزه دار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
۰
۰
گناهی بزرگتر از این نیست كه زن باردار روزه بگیرد .و وای بحال كسی كه موشوق این كار باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
۰
۰
یعنی خود خدا هم راضی به این كار نیست! صدماتش غیر قابل جبرانه به دلیل نخوردن آب افزایش مواد سمی در بدن مادر زیاد و مستقیم از طریق گردش خون جنین را تحت تاثیر قرار میده خواهشا اگه كسی بارداریش در ماه رمضان قراره اتفاق بیافته و میخواد روزه بگیره فكر بچه را از سرش بیرون بكنه

نیازمندی ها