رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

تولید آب معدنی در برخی مکان‌های آلوده

دست بی آبی دور گلوی پایتخت نشین ها

برای هر تهرانی 7 هزار بطری آب کم آمد!

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: برای تولید یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب آب برای سال 93 حدود 80 میلیون متر مکعب آب کم داریم. برای جبران این میزان به تشکیل کمیته‌های تامین، توزیع و مصرف آب اقدام کرده‌ایم. که بر اساس این رقم در سال 93 برای هز تهرانی حدود 7 هزار بطری آب معدنی 1 لیتری آب نیازداریم.
کد خبر: ۶۸۹۳۲۶
برای هر تهرانی 7 هزار بطری آب کم آمد!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد پرورش اظهار کرد: در استان تهران امسال وضعیت بارش حدود 30 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشته است و حدود همین میزان کاهش را در پشت سدها داشته‌ایم؛ یعنی امسال 500 میلیون متر آب پشت سدها داریم در حالی که این میزان در سال 92 حدود 900 میلیون متر مکعب بوده است.
او افزود: برای آب‌رسانی به شهر تهران با مشکل مواجه هستیم. در سامانه شرق تهران (سدهای لار و لتیان) که حدود چهار میلیون از جمعیت تهران را زیر پوشش دارد با کاهش روبرو هستیم. برای حل این مشکلات نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت داریم.

80 میلیون متر مکعب آب کم داریم
پرورش افزود: برای تولید یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب آب برای سال 93 حدود 80 میلیون متر مکعب آب کم داریم. برای جبران این میزان به تشکیل کمیته‌های تامین، توزیع و مصرف آب اقدام کرده‌ایم.مدیریت کمیته تامین به عهده معاونت فنی و مهندسی، کمیته توزیع به عهده معاونت بهره‌برداری و کمیته مصرف به عهده معاونت درآمد و امور مشترکین آبفای استان تهران است.
پرورش گفت: تامین و توزیع آب در حوزه وظایف کاری ماست، اما برای این‌که به اهداف کمیته مصرف برسیم نیازمند مشارکت مسئولانه مردم هستیم. در واقع تلاش می‌کنیم از 80 میلیون متر مکعب کمبود آبی که داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیته‌های تامین و توزیع آب شده است، حدود 50 میلیون متر مکعب آن را تامین ‌کنیم، اما برای جبران 30 میلیون متر مکعب دیگر نیاز به مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان داریم.
پرورش در خصوص برنامه‌های کمیته تامین گفت: این کمیته که هدفش ایجاد ظرفیت‌های جدید برای افزایش آب تهران است حفر 54 حلقه چاه را در مناطقی که آب با کیفیت دارند در دستور کار قرار داده است که قرار است 24 حلقه از این چاه‌ها تا پایان تابستان و بقیه آن تا پس از تابستان وارد مدار بهره‌برداری شوند. تاکنون هفت حلقه از این چاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است که 700 لیتر آب از آن‌ها دریافت می‌شود.

نقش اصلی در کمیته مصرف به عهده مشترکان است
مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه نقش اصلی در کمیته مصرف بر عهده مشترکان است گفت: بررسی شده است که کدام منطقه چه میزان فضای سبز دارد. اگر مشاهده شود جایی انشعاب غیرمجاز به کار رفته است یا در ساختمان‌سازی از آب شرب استفاده می‌شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت البته در ساختمان‌سازی 15 متر مکعب در ماه برای مصارف آشامیدنی افراد درگیر در امور ساختمان‌سازی درنظر گرفته شده است.

مدیریت فشار در دستور کار است
کمیته توزیع مدیریت درست یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب آب را در شبکه به عهده دارد. پنج مانور در مناطق مختلف اجرا کرده‌ایم و وضعیت خانه‌ها و طبقات را با کاهش پنج تا 15 درصدی فشار آب بررسی کردیم تا در صورتی که 80 میلیون متر مکعب آبی را که کم داریم جبران نشود سناریوهای جایگزین از جمله اعمال کاهش فشار را داشته باشیم.

قیمت‌ کنونی آب بازدارنده نیست
پرورش با بیان اینکه مبلغی که مشترکان برای آب پرداخت می‌کنند بازدارنده نیست گفت: 50 درصد از مشترکان ما 15 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند که صورت‌حساب جدیدشان حدود 4197 تومان است.
مشترکانی که 20 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند به صورت تجمعی حدود 60 تا 70 درصد هستند. در واقع این طبقه مصرف 6532 تومان برای یک تریلی آب پرداخت می‌کنند. طبیعی است که این قیمت بازدارنده نیست. بنابراین تنها راه ما برای جلب مشارکت بیشتر مشترکان تکیه بر امور فرهنگی و آموزه‌های دینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها