شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد : در پی ضربات سنگین ارتش عراق به داعش ؛ نیروهای این گروه به صورت دست جمعی از تکریت به سوی کرکوک و بیجی پا به فرار گذاشتند. بعد از پیروزی هایی که ارتش عراق کسب کرد نیروهای داعش در هم شکسته شده اند و راهی جز فرار در پیش روی خود نمی بینند.
کد خبر: ۶۸۸۹۰۰
فرار دستجمعی نیروهای داعش از شهر تکریت

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: نیروهای داعش برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

شبکه تلویزیونی المنار نیز اعلام کرد: ارتش عراق در جنگ بر ضد تروریستهای داعش به پیشروی خود در شمال این کشور ادامه داد و توانست دهها نفر از جمله چند تن از سران این سازمان را به هلاکت برساند.

همچنین عملیات ارتش عراق بر ضد تروریستهای داعش در مناطق مختلف این کشور به ویژه اطراف پالایشگاه بیجی که تروریستها بار دیگر در رسیدن به این پالایشگاه ناکام ماندند ، همچنان ادامه دارد.

در حمله بالگردهای ارتش عراق به یک مرکز ایست و بازرسی تروریست‌های داعش نزدیک پالایشگاه بیجی ، 13 نفر از جمله 5 تروریست به هلاکت رسیدند.

عناصر تروریستی در زمان حمله بالگردهای ارتش عراق شماری از شهروندان منطقه را به گروگان گرفته بودند.

ثبت نام هندی ها برای جنگ با داعش

همچنین خبرگزاری الیوم الثامن از بغداد گزارش داد: هزاران هندی برای حمایت از اماکن مذهبی و مرقد ائمه موجود در عراق و جنگ علیه داعش داوطلب شده اند .

این خبرگزاری افزود : هندی های مسلمان با محکوم کردن اقدامات تروریستی داعش در عراق ، با در دست داشتن شناسنامه و عکس های شخصی خود برای اعزام به عراق نام نویسی کردند .»

سقوط بالگرد ارتش عراق

خبرگزاری رویترز از بغداد نیز در خبری اعلام کرد : سه بالگرد نیروی هوایی عراق در عملیات هلی برد، شماری از نیروهای ویژه عراقی را در استادیومی ورزشی در شهر تکریت پیاده کردند و که در این عملیات یکی از این بالگردها مورد اصابت گلوله افراد مسلح قرار گرفت سقوط کرد.

انفجار در کاظمین

خبر گزاری شین‌هوا نیز در خبری گفت: بر اثر انفجار بمب در کاظمین در شمال بغداد 19 نفر کشته و 41 تن دیگر زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی «مدی پرس» از بغداد گزارش داد: یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد ، انفجار اتوبوس در منطقه « التاجی » در شمال بغداد هفت کشته و زخمی برجا گذاشت.

وی افزود: « بمب که در زیر اتوبوس جاسازی شده بود پنجشنبه شب منفجر شد و بر اثر آن دو نفر کشته و پنج نفر نیز زخمی شدند.»

تحولات سیاسی

پایگاه اینترنتی «شفق نیوز» از بغداد گزارش داد: یک عضو برجسته ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی گفت : این ائتلاف تعیین نامزد تصدی سمت نخست وزیری را به تعویق انداخته است و در شرایط کنونی بر اوضاع امنیتی و سیاسی و تازه ترین تحولات عراق تمرکز دارد.

عباس البیاتی گفت: « ائتلاف ملی عراق بعد از حمله گسترده عناصر وابسته به گروه مسلح داعش به مناطقی در شمال این کشور موضوع تعیین نامزد نخست وزیری را به تعویق انداخت.»

ریاست جمهوری عراق پیشتر در حکمی برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید در اوایل ماه آینده را خواستار شده بود و تشکیل کابینه جدید یکی از مهم ترین وظایف اعضای پارلمان است.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر به کرکوک گفت : با تمام قوا از این شهر دفاع خواهیم کرد.

وی گفت : در صورت نیاز "از تمام نیروهای پیشمرگ خود برای حفظ کرکوک استفاده خواهیم کرد."

روزنامه الشرق الاوسط نوشت :ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس که به عراق سفر کرده است، با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی این کشور دیدار وگفتگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
۰
۰
آفرین به ارتش عراق، رسانه های ایران اینقدر تبلیغ ارتش عراق رو میكنن آخرش یه جایزه خوب باید بهش بدن!! ارتش ترسویی كه یه شهر و تسلیم پنج تا چماق بدست كردن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
افرین وخدا قوت مردم و ارتش عراق
خداوند یارو یاور شما خواهد بود دست علی به همراهتون

نیازمندی ها