دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امسال30 میلیارد تومان به بیمه معتادان اختصاص داده شده است، گفت: برای اشتغال بهبود یافتگان نیز پنج درصد از بودجه اشتغال کشور به بهبود یافتگان اعتیاد اختصاص پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۲۸۴
خبرهای خوش درباره بیمه معتادان

عبدالرضا رحمانی فضلی با سخنرانی در همایش بزرگ صیانت از رهایافتگان اعتیاد که قریب به 1000 بهبود یافته در آن حضور داشتند، گفت: بر خلاف آنچه بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که دلیل اعتیاد فقر است معتقدم نه عامل فقر موجب اعتیاد می‌شود و نه عامل ثروت موجب بالندگی و سلامت. بسیاری از افراد فقیر معتاد نشده‌اند و از لحاظ معنوی و مادی به درجات بالایی نیز رسیده‌اند. بسیاری از افراد نیز بوده‌اند که با وجود ثروت بسیار به خاک مذلت افتاده‌اند.

وزیر کشور ایمان، توکل به خدا، اعتقاد قلبی و اعتماد به نفس را از عوامل مهم برای دوری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: به هیچ کس امید نبندید؛ البته وظیفه دولت است که به شما کمک کند و به لطف خدای متعال و سیاست‌های شخص رئیس جمهور همه موارد به دست مردم انجام می‌شود. اما در مجموع این مردم هستند که عزت و افتخار خودشان را تشخیص می‌دهند و جهت دهنده امور هستند.

وی با بیان اینکه به همین منظور سیاست اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد را در پیش گرفته‌ایم، افزود: دولت تمام هزینه‌های مربوط به این امور را پرداخت می‌کند و اکنون دولت بیش از 150 میلیارد تومان مستقیما برای کمک به مسئله اعتیاد اختصاص داده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در جهت مهارت آموزی و اشتغال بهبود یافتگان گام بر می‌داریم، گفت: در کشور ما شغل بسیار زیاد است اما وقتی صحبت از بیکاری می‌شود عده‌ای سراغ برخی شغل‌ها نمی‌روند، این در حالی است که نوع شغل مهم نیست، مهم لقمه حلال است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خطاب به بهبود یافتگان اعتیاد گفت: شما از فردا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را بیاموزید و ما از شما حمایت می‌کنیم و تسهیلات می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه احترام می‌خواهیم اول باید خودمان به خودمان احترام بگذاریم، گفت: هیچ کس از بدو تولد با پیشانی سیاه آفریده نشده و اگر به این معتقد باشیم کفر است. همه آزاده و پاک آفریده شده‌اند. ما وظیفه داریم به شما کمک کنیم و در این مسیر هیچ منتی بر گردن شما نیست.

این مسئول خطاب به مسئولان برگزاری همایش که مدعی شده بودند به علت آنکه همایش در مورد معتادان بوده است به آنها سالن داده نشده اظهار کرد: گمان نمی‌کنم این گفته‌ها صحت داشته باشد. چه کسی جرأت می‌کند سالن ندهد. من در بدو ورودم به سالن گلایه کردم که چرا این مراسم را در سالن 4000 نفری وزارت کشور برگزار نکرده‌اید و مسئولان مراسم مشکلات پارکینگ را دلیل نگرفتن سالن وزارت کشور اعلام کردند. این در حالی است که ما هر شب در سالن وزارت کشور 4000 مهمان داریم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها