مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، هرگونه ادعایی مبنی بر ذی‌نفع بودن برخی مقامات یا منسوبان آنها را در واردات بنزین تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۸۲۶۴۲

برخی سایت‌ها محمد هاشمی اصفهانی، همسر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست را به عنوان واردکننده بنزین خارجی معرفی کرده‌اند. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در واکنش، با بیان این‌که این اتهامات دروغ محض و بهتان است، گفت: کسانی که منافعشان با بنزین سرطانی پتروشیمی گره خورده، این تهمت‌ها را نسبت می‌دهند در حالی که این موضوع از وزارت نفت قابل پیگیری و استعلام است.

در همین حال، سیدمحسن قمصری درباره برخی ادعاها مبنی بر مشارکت برخی مقامات یا منسوبان آنها در امر واردات بنزین گفت: شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای تامین بنزین وارداتی با هیچ شرکت ایرانی قرارداد نبسته است و بنزین مورد نیاز کشور فقط از طریق شرکت‌های بین‌المللی تامین می‌شود.

به گزارش شانا، وی درباره فرآیند واردات بنزین توضیح داد: روال به این ترتیب است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشخصات بنزین مورد نیاز را اعلام می‌کند و ما بر اساس آن، درخواست خود را با شرکت‌های تجاری بین‌المللی فعال در این زمینه مطرح می‌کنیم.مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات تامین بنزین، تصریح کرد: تعداد شرکت‌هایی که هم امکان تامین بنزین مورد نیاز ایران را داشته باشند و هم شرایط انتقال وجه را فراهم کنند، محدود است و تامین بنزین وارداتی فقط از طریق این شرکت‌ها یا خریداران نفت کوره صادراتی صورت می‌گیرد.وی تاکید کرد: تاکنون هیچ شرکت ایرانی برای تامین بنزین وارداتی دخیل نبوده و متاسفانه به نظر می‌رسد بیان چنین شایعاتی صرفا برای مقاصد سیاسی انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها