یک مقام مسوول از سفر امیر کویت به تهران در روز یکشنبه (11 خرداد) خبر داد و گفت: دیدار و ملاقات با مقامات بلندپایه ایرانی از جمله برنامه های سفر وی است.
کد خبر: ۶۷۸۴۱۹
امیرکویت به ایران می آید

این مقام مسوول ، در پاسخ به این سوال که روزنامه های کویتی از احتمال سفر امیر این کشور به تهران طی روزهای آینده خبر داده اند، گفت: شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت روز یکشنبه آینده به ایران سفر می کند.

این اولین دیدار امیر کویت از ایران است که دو روز ادامه خواهد یافت و در آن وزرای امور خارجه، نفت، دارایی، و تجارت و صنعت، امیر کویت را همراهی می کنند.

دیدار و ملاقات با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و گفت و گو پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای از جمله محورهای سفر امیر کویت به تهران عنوان شده است.

«علی اکبر عنایتی» سفیر کشورمان در کویت نیز پیشتر گفته بود که در این سفر به روابط دو جانبه و راه اندازی کمیته های مشترک بین دو کشور پرداخته خواهد شد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز نوشت: «صالح عاشور» از نمایندگان مجلس کویت گفت که این سفر گشایش در پرونده های منطقه ای همچون سوریه، بحرین و حتی بهبود اوضاع عراق را نوید می دهد.

عاشور روابط کویت و ایران را با وجود برخی مسائل باقی مانده، خوب ارزیابی کرد و افزود که هم اکنون همگان برای ایجاد ثبات در منطقه تلاش می کنند.

وی یادآور شد که بحرانی شدن اوضاع، موجب افزایش اختلافات و سرایت پیامدهای منفی آن به کل کشورهای منطقه می شود.

«عبدالله تمیمی» یک عضو دیگر مجلس کویت با تقدیر از تصمیم امیر این کشور برای سفر به ایران، آن را اقدامی تاریخی خواند و تلاش برای برقراری وضعیت مسالمت آمیز را امری ضروری دانست.

وی با اشاره به تلاش های مشترک جمهوری اسلامی ایران و عربستان به علاوه تصمیم امیر کویت به سفر به ایران، گفت: این اقدامات نقش مثبتی در حل مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه و مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 دارد.

به نوشته القدس العربی، سفر شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت در اوایل هفته آینده به ایران با توجه به تحولات عربی و منطقه ای با استقبال ویژه ای در رسانه های خبری مختلف مواجه شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها