پژوهشگران می گویند:دلیل سلامت رژیم غذایی مدیترانه ای، روغن زیتون و سالاد مرکب از سبزیجات تازه است.
کد خبر: ۶۷۶۸۹۱
روغن زیتون و سالاد، راز موفقیت رژیم غذایی مدیترانه ای

پژوهشگران معتقدند که ترکیب روغن زیتون و سالاد در دستگاه گوارش، نیترو اسید چرب تولید می کند که باعث کاهش فشار خون می شود.

پژوهشگران می گویند که ترکیب میوه های روغنی مثل بادام، گردو و فندق و همینطور آووکادو با سبزیجات نیز نتیجه مشابهی دارد.

رژیم غذایی مدیترانه ای از مدتها پیش به عنوان یک رژیم غذایی سالم معرفی شده است که در بهبود سلامت عمومی و به ویژه سلامت قلب نقش مهمی ایفا می کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای حجم زیادی از سبزیجات تازه، میوه، غلات سبوس دار، روغن زیتون و میوه های روغنی مانند گردو و بادام را شامل می شود و به جای استفاده افراطی از گوشت قرمز، چربی حیوانی و کره معمولا در آن گوشت مرغ و آبزیان مصرف می شود.

پروفسور «فیلیپ ایتن» و همکارانش در دانشگاه های لندن و کالیفرنیا معتقدند که ترکیب عناصر گوناگون این رژیم غذایی نیترو اسید چرب تولید می کند.

به گفته محققان، در رژیم غذایی مدیترانه ای هم چربی وجود دارد و هم نیترات که پس از ترکیب شدن با یکدیگر نیترو اسید چرب را تولید می کنند.

این ترکیب در حقیقت یک سیستم حفاظتی طبیعی برای بدن است و اگر بتوانیم در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام دهیم شاید بتوان از همین ترکیب شیمیایی طبیعی داروهایی برای فشار خون و پیشگیری از امراض قلبی تولید کرد.

این آزمایش ها بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شده است و در آینده نزدیک قرار است آزمایش های مشابهی در مورد انسان نیز انجام شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها