سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از دو عملیات نفسگیر و همزمان آتش‌نشانان برای خاموش کردن دو حریق گسترده در منطقه شورآباد خبرداد.
کد خبر: ۶۷۱۹۹۲

به گزارش ایسنا، سیدجلال ملکی در این باره گفت: نخستین آتش‌سوزی مربوط به یک انبار نگهداری از مواد شیمیایی در شورآباد به مساحت بیش از ده هزار متر مربع بود. آتش‌نشانان با اطلاع از موضوع، به محل اعزام شده و عملیات خود را برای خاموش کردن آتش و نجات افراد گرفتار شده آغاز کردند.

وی یادآور شد: در ادامه پنج ایستگاه آتش‌نشانی دیگر همراه 11 تانکر آب، هشت خودروی فوماتیک و چند خودروی حامل تجهیزات تنفسی و کف، به محل آتش‌سوزی اعزام شد.

آتش‌نشان‌ها با حضور در محل مشاهده کردند، 4000 متر مربع از این انبار آتش‌ گرفته و در حال گسترش است. با توجه به وجود بشکه‌های اشتعال‌زا و حاوی مواد اسیدی در محل، آتش‌نشان‌ها بسرعت وارد عمل شدند و پس از 18 ساعت تلاش، شعله‌های آتش را خاموش کردند.

ملکی افزود: حدود هشت آتش‌نشان در جریان این عملیات مصدوم شده بودند که پنج نفر از آنان در محل مداوا و سه نفر دیگر به بیمارستان منتقل و پس از چند ساعت درمان و مرخص شدند.

مهار آتش‌سوزی دوم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره دومین آتش‌سوزی در شورآباد نیز گفت: این حادثه ساعت 2 بامداد دیروز به سامانه 125 آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشان‌ها از آتش‌سوزی گسترده در یک انبار 2000 متری نگهداری پتو در شورآباد مطلع و به محل حادثه اعزام شدند و پس از چند ساعت تلاش، آتش‌ را خاموش کردند.

بنابراین گزارش، تحقیقات کارشناسان آتش‌نشانی درباره علت وقوع حادثه انبار مواد شیمیایی و حریق گسترده انبار پتو و برآورد میزان خسارات، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها