سفرهای یک روزه، یکی از بهترین راه‌های گذران اوقات فراغت و در کردن خستگی‌های ناشی از زندگی روزمره است. گذران یک نیمروز در کنار اعضای خانواده و دوستان می‌تواند راهی بسیار کم هزینه در جهت کسب شادابی و آرامش باشد.
کد خبر: ۶۶۸۷۰۲
خوراکی‌های پیک‌نیکی

یکی از مهم‌ترین عوامل هر پیک‌نیک خوراکی‌هایی است که با خود به همراه می‌برید. با توجه به شرایط پیک‌نیک‌ها که معمولا در فضای باز و به دور از فناوری‌های عادی زندگی شهری است، بهتر است خوراکی‌هایی با خود همراه کنید که کمترین فساد را دارد و احتمال بیمار شدنتان را به حداقل می‌رساند.

از این مواد پرهیز کنید

بهتر است در طول سفر نیمروزه و پیک‌نیک خود استفاده از این خوراکی‌ها را محدود و در صورت امکان حذف کنید.

ـ میوه‌های لطیف و پوست نازک: معمولا در جریان حمل و نقل وسایل پیک‌نیک و فشارهای ناشی از حرکت، میوه‌هایی که پوست نازکی دارد، خیلی زود لهیده شده و فاسد می‌شود. پس بهتر است از میوه‌هایی چون سیب، پرتقال و دیگر میوه‌هایی که پوستی ضخیم‌تر دارد بهره گیرید.

ـ نوشیدنی‌های گازدار: معمولا پیک‌نیک‌ها در فصل گرم سال برگزار می‌شود. حرکت و جابه‌جایی در کنار هوایی گرم معمولا به بطری‌های حاوی مواد گازدار، فشار آورده و سبب ترکیدگی آنها می‌شود. با توجه به این که بیشتر نوشیدنی‌های گازدار شیرین است، ترکیدن آنها سبب ایجاد چسبندگی زیاد دیگر وسایل و حتی لباس‌هایتان می‌شود. پس توصیه می‌شود انواع آبمیوه‌های طبیعی و دوغ‌های بدون گاز را جایگزین این نوشیدنی‌ها کنید.

ـ سس مایونز: اگر دوست دارید به همراه وعده غذایی که در طبیعت میل می‌کنید سالاد مصرف کنید، بهتر است آن را بدون هر گونه سس مایونز تهیه کنید. استفاده از دیگر چاشنی‌ها چون آبلیمو، آبغوره یا سرکه، علاوه بر هضم بهتر غذاها که معمولا در پیک‌نیک بسیار سنگین هم هست، امکان فساد سالاد را به حداقل می‌رساند. بهتر است غذاهایی چون سالاد الویه و ماکارونی را از سبد خوراکی‌های پیک‌نیکی حذف کنید، زیرا این خوراکی‌ها بسیار سریع فاسد شده و ایجاد مسمومیت می‌کند.

ـ تخم‌مرغ: شاید از نظر بسیاری یک ساندویچ تخم‌مرغ هم غذایی مقوی محسوب شود و هم کم‌هزینه،‌ اما باید به این نکته توجه داشت تخم‌مرغ جزو موادی است که امکان فسادش بالاست.

پس بهتر است این ماده غذایی و دیگر غذاهایی را که به واسطه آن درست می‌شود از سبد خوراکی‌های پیک‌نیکی خود حذف کنید.

ـ مواد غذایی سرخ شده: مواد غذایی که در روغن سرخ شده است، به هیچ عنوان برای پیک‌نیک مناسب نیست. این خوراکی‌ها معمولا پس از گذشت چند ساعت سرد شده و به اصطلاح بیات می‌شود. نگهداری این خوراکی‌ها در هوای گرم، امکان فسادشان را افزایش می‌دهد و احتمال مسمومیت غذایی را چند برابر می‌کند./ ضمیمه چمدان

هستی یزدان‌پناه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها