نمایشگاه کتاب ، نیامده ، آشفتگی اش از راه رسید! در حالیکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع یارانه خرید کتاب در سراسر کشور برای دانشجویان و طلاب خبر داده ، دانشجویانی که در چند روز گذشته به سامانه اعلام شده مراجعه کردند ، دست خالی ماندند چون کارت های الکترونیکی یارانه ای ته کشیده است.
کد خبر: ۶۶۷۹۸۴
کارت یارانه ای خرید کتاب به دانشجویان نرسید

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه ثبت نام کارت الکترونیکی خرید کتاب قرار بود دانشجویان از 27 فروردین امسال از طریق این سامانه و با ثبت کد ملی و شماره دانشجویی شان برای دریافت کارت الکترونیکی کتاب ثبت نام کنند و پس از دریافت کد رهگیری برای گرفتن کارت الکترونیکی کتاب اقدام کنند.

روال کار از این قرار بود که هر دانشجو 30 هزار تومان، پرداخت می کرد تا کارتی با اعتبار 60 هزار تومان دریافت کند. گرچه این روزها وقتی نگاهی به قیمت کتاب ها می اندازید حس می کنید برای خرید فقط یکی دو کتاب مرجع دانشگاهی هم ناچیز است اما به هر حال مهم این بود که دانشجویان و طلاب می دانستند این معاونت برای حمایت از آنها پا پیش گذاشته است.

این خیال اما خام بود یا به عبارتی دیگر می شود گفت رویای خوبی بود اما بدون برنامه ریزی ، مثل خیلی وقت های دیگر اسباب دلخوری شمار زیادی از دانشجویان شد چرا که تعداد زیادی از دانشجویان و طلاب در چند روز گذشته به این سامانه مراجعه کردند اما ظرفیت ثبت نام تکمیل شده بود و بنابر این نتوانستند کارت الکترونیکی یارانه ای بخرند حال آن که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت مشخصی برای خرید این کارت ها اعلام نکرده بود و جالب آن که سامانه ثبت نام هم هنوز باز است.

به هر حال این اتفاق نشان می دهد هنوز نمایشگاه نیامده ، آشفتگی ها و بی برنامگی هایش دامن دوستداران کتاب را گرفته است و راست گفته اند که « سالی که نکوست از بهارش پیداست»

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها